![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2008
|
Weet niet precies wat dit is, maar ik schijn het nodig te hebben voor communicatie tussen een PC (HP-IPAQ) en een GPS. Iemand in dit forum die hier verstand van heeft en mij eventueel kan helpen? Stuur dan even een PM. vast bedankt
__________________ "Gravity never fails" Ronald Rooij |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Dat zou kunnen. Makkelijk is een Bluetooth gps als je Ipaq Bluetooth heeft. GPS heeft vaak ook al een rs232 level als hij voor pc connecties bedoeld is. Zoniet moet je inderdaad een level converter gebruiken. Je kan ook complete usb kabels naar rs232 ttl krijgen, wellicht ook handig. Als je zoekt op een max232 zie je veel oplossingen voor een dergelijke converter, als je het zelf wil maken dan....
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 20 november 2009 Locatie: Hoorn - NH Leeftijd: 33
|
Ik heb nog wel kant en klare TTL naar RS232 converter printjes over uit productie. PB me maar ff.
__________________ Gr. Björn www.myflydream.com |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
De MAX232 is een IC die dat voor je oplost, de PDF met voorbeeldschema's is met google zo te vinden.
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 27 augustus 2008
|
allemaal bedankt voor de antwoorden, ik stuur enkelen nog wel even een PB'tje en dan kom ik er wel uit. Punt is dat het dus absoluut mijn kennisgebied niet is. Mechanisch kan ik wel wat dingen aan elkaar solderen en een schematje kan ik ook nog wel lezen, maar ik snap dus niet wat het doet (of wat het zou moeten doen). Zou het wel willen begrijpen, maar jJe staat dus eigenlijk een Neanderthaler uit te leggen hoe windows werkt.
__________________ "Gravity never fails" Ronald Rooij |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |