![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 september 2009 Locatie: Gelderland Leeftijd: 35
|
Hoe kom ik er achter welke borstelloze motor ik nodig heb in een colibri (charter) van ongeveer 1100 gram met een spanweidte van 1300 cm? Ik wil graag met lipo accus vliegen. Er is aangegeven in andere forum berichten dat de colibri normaliter is uitgevoerd met een 2.5 cc nitro of een 600speed motor. Ik vlieg een 7,5cc nitro met een cessna bij vliegclub bemmel, maar aangezien dit vliegveld door milieu geneuzel is opgeheven wil ik een licht toestel vliegen met een elektro motor, zodat ik achter in het weiland niemand tot last ben. alvast bedankt voor de reacties |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
gevonden in forum: Een (eerste) vuistregel is dat de motor 10 % van het totaal vlieggewicht vertegenwoordigt. Voor lipo is dan 20 % gereserveerd (2) ??????? vliegtuig is 1100 gr, motor mag dan 110 gr wegen??? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 6 januari 2008 Locatie: Boxtel (MVC Boxtel) www.mvcboxtel.nl
|
Als je in dat topic iets verder gekeken had dan zie je bij de reactie van Ron de link naar Magic numbers for modellers, waar die vuistregel uit komt. In dat stuk nog veel méér wetenswaardigs en vuistregels over motoren en Lipo' s Interessant en leuk leesvoer, en als je dat doorgenomen hebt wordt het allemaal een stuk duidelijker Het is echter wél allemaal in het Engels. Mocht je daar niet goed uitkomen, ik heb dat stuk voor mezelf vertaald zodat ik het evt. wel kan posten.
__________________ Gaan vliegen is een keuze, landen is verplicht... Laatst gewijzigd door Thieu; 2 maart 2010 om 23:54 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Hoi, je moet wat meer informatie geven, beetje lastig om een setup te bepalen als je niet alles weet van het vleigtuig ![]()
Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Het is een trainer hoogdekker. Zoals de trainer excel alleen een stuk kleiner en lichter. Kist incl besturing excl motor 1100 gr. Het is om lekker rustig mee te vliegen, voor snelheid pak ik de nitro wel. De colibri is ook niet gemaakt om als straaljager te dienen |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 22 maart 2003 Locatie: Rotterdam Leeftijd: 37
|
Colibri: Motor met een kv rond de 1100-1200 Rond de 175gram 3S lipo van +-3000mAh. Regelaar 40A Groet, Gerben
__________________ F5B komt naar je toe deze zomer! www.F5B.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Nou voor diegene die ook een colibri kopen: Het volgende is samengesteld door 4RC doetinchem:
|
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |