![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 juli 2004 Locatie: Belgium Leeftijd: 24
|
Hoi iedereen, Ik ben een nieuw tweedehands model aan het afbouwen waarin een powerbox sensor was ingebouwd. De powerbox sensor is volgens de verkoper nieuw en is nog nooit aangesloten geweest. Toen ik afgelopen weekend de powerbox voor het eerst aansloot kwam ik het volgende tegen: - De spanning wordt niet geregeld tot 6 volt en laat de volledige 8,4 volt lipospanning door. - De schakelaar springt automatisch aan als ik de lipo's aansluit (staat ook zo in de handleiding dat dat gebeurd) maar als ik de schakelaar uitzet volgens de 'procedure' (alle LED zijn uit) blijft er toch gewoon 8,4 volt op de uitgang staan en blijven de servo's werken. De polariteit is (bij mij) altijd juist geweest. Ik heb ook in de handleiding gelezen (P.7) dat de verkeerde polariteit de 'voltage regulator IC' opstookt. Moest er ooit de verkeerde polariteit hebben opgestaan, kan ik inkomen dat de spanning niet meer geregeld wordt. Maar het feit dat de schakelaar de spanning niet onderbreekt als die uitstaat vind ik heel raar. De instelling van soort batterij op de schakelaar heeft enkel nut voor de voltage monitoring, dus niet voor de spaningsregeling van 6 volt als ik het goed interpreteer allemaal Volgens mij is deze schakelaar FUBAR. Heeft iemand dit nog meegemaakt? Heeft iemand nog suggesties misschien ? Dit is de handleiding van de schakelaar. De schakelaar die ik heb is een oudere versie en kan niet werken met de A123 cellen. Voor de rest is het hetzelfde want in de bijgeleverde handleiding staat: http://powerbox-systems.com/shared/d...englisch_f.pdf Groetjes, Koen jr.
__________________ Koentjeeuhh |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2005 Locatie: Belgium
|
best gewoon even naar powerbox mailen...
__________________ RC Flying, it takes a month to learn, a lifetime to master Follow 3DCollege on twitter! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |