![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2003 Locatie: Erpe (België) Leeftijd: 24
|
Beste, Kennissen van mij zijn aan het werken aan een zeppelin. De zijn nu op zoek naar een zender om dit gevaarte te kunnen besturen. De idee is als volgt: - 4 motoren leveren de vliegkracht. Deze worden in 2 banken gemonteerd (Links en Rechts) - De 4 motoren zijn kantelbaar (op en neer) ook in 2 banken (Voor en Achter). In principe is er dus nood aan 4 kanalen, deze 4 kanalen moeten wel exotisch gemixt kunnen worden zodat alles vlot bestuurbaar is met een gewone zender. Er is nood aan : vooruit / achteruit door de 4 motoren even hard te laten draaien Links / rechts : door de motoren Links harder te laten draaien dan Rechts (of omgekeerd) Stijgen / dalen : door de motoren naar boven/onder te richten. als extraatje, is het mogelijk om de neus van de zeppelin omhoog te steken, dit om een vlottere stijgvlucht te kunnen verwezenlijken. In de hoop dat het verhaal duidelijk is, vroeg ik me af welke zender er nu minimaal nodig is om dit te kunnen verwezenlijken. De heren in kwestie dachten zelf aan een FF6 van futaba. Is het mogelijk om daarin deze exotische stick-setup te programmeren ? De zender moet nieuw te koop zijn in verband met support en problemen achteraf. Alvast bedankt, Jonas Guns Laatst gewijzigd door Gunskes; 10 maart 2010 om 20:44 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |