![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
|
Hallo, Door mijn opruimwerken vind ik de handleiding niet meer van de Spektrum AR 9100 ontvanger... Kan deze op twee cellen lipo's werken of niet ? Heeft een ingebouwde accu-weiche ![]() Mvg Dirk
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk Laatst gewijzigd door knife-edge; 11 maart 2010 om 19:35 |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
Hee Dirk, ik heb het antwoord niet voor je, maar wel een link naar een digi manual http://www.horizonhobby.com/ProdInfo..._Manual_LR.pdf Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2006 Locatie: Zutendaal Leeftijd: 56
|
Menno, bedankt voor de snelle reactie... ik zie staan input van 6 tot 10 volt, dus moet met lipo's ook werken volgens mij. mvg Dirk
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Hoi, Je kan natuurlijk ook gebruik van een UBEC maken. Dan weet je zeker dat het werkt Je hebt vast nog wel een paar 3S Lipo's ide buirkbaat zijn ![]() Grtz, Menno
__________________ My Hangar: Last Down XL V3, Ucellino, Toni Clark Piper PA18, DH82a Tiger Moth, Cessna L19 Birddog, Big Lift, Piper J3 EP, & Honeybee FP V2 | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 41
|
Hier de specs Spektrum RC Kan tot 10 volt dus geen enkel probleem. Houd er wel rekening mee dat er geen spannings regelaar(s) in zit. dus wat je er in stopt komt er bij de servo's uit. Je servo's moeten er dus ook tegen kunnen.Bij mij zit deze in mijn 88" Extra, alleen heb ik 2 x 2,A123 cellen. Hier heb ik toch nog een shottky Diode tussen zitten om op zeker te gaan voor mijn HS-7955's. Hier foto ![]() De print zorgt er voor dat de diodes in serie zitten en dat ik de 2x2,A123 als 4s kan laden Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Voor de ontvanger is er géén probleem, maar de servo's moeten ook deze spanning kunnen verdragen. XYZ Bedankt P.S. heb je daar een schema van ( van dat printje ? ) Mvg Dirk
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Tuurlijk Hier foto van print klaar, daar zie je dat ik de print in gefreesd heb om de conectoren vast te solderen zonder kabels. ![]() schema ![]() ![]() Om het te gebruiken heb je twee dingen nodig 1 MPX connector waar pinnen 4 en 1 aan elkaar zitten en 6 en 5 aan elkaar zitten. Deze gebruik je voor vliegen. Daarnaast heb je een acculaadkabel nodig met een MPX connector waar de massa aan pin 2 zit de plus aan pin 4 en pin 6 en 1 moeten aan elkaar zitten. Ik heb allemaal redelijk dikke kabels gebruikt, en als het moet kan ik de ontvanger accu's met 10A in 12 minuten vol stouwen. Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. Laatst gewijzigd door xyz; 11 maart 2010 om 21:19 |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
mooi zo waarvoor dient de Multiplex connector ( laden denk ik ) en de twee driepolige stekkertjes? Ik wil twee 2 cellen lipo's gebruiken als voeding. Kan ik ook zo een printje kopen bij u? De componenten erop zetten zal zeker lukken. Mvg Dirk
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Heb net nog toegevoegd waar de MPX voor dient, en hoe je hem moet gebruiken. De twee 3 pins headers zijn puur voor een het meten van de spanning voor een telemetrie systeem. Etsbak is leeg op het moment, binnen kort moet ik wel weer gaan etsen voor stappenmotor drivers, en gloeidrivers, maar dat zal denk ik nog wel 2 a 3 weken duren. Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Even vergeten, voor twee cells lipo's gaat dit niet werken, omdat de spanning een stuk hoger is, moet er toch echt een spanningsregelaar ( BEC ) tussen om de spanning naar 6V te verlagen. Ik heb voor de A123 gekozen omdat die veel veiliger zijn dan lipo's en die kunnen dus in de kist blijven zitten, om als 4S geladen te worden. Zijn ook niet zo kritisch met balanceren ( 1 maal per jaar ). Dit zou ik met lipo dus nooit doen. Bart,
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Bedankt voor alle uitleg Bart ! Dan ga ik maar voor twee spanningsregelaars of beter voor twee " gewone " NiMh accu's packs van 2300 mAh. 5 cellen wel te verstaan. Of zou ik ook A123 cellen gebruiken ? >>> moet dienen als ontvangerstroomvoorziening in mijn Pilatus PC 6 van 3,2 meter spanwijdte die ik electro ga maken om te slepen Welke capaciteit zou ik nemen voor die A123 cellen ? dus tweemaal 2 A123 cellen Voor dat printje : ik kan nog wel wachten, moet alle set-up voor de electro Pilatus nog bestellen Mvg Dirk
__________________ Vriendelijke groeten , Dirk Laatst gewijzigd door knife-edge; 11 maart 2010 om 23:18 |
| | |
| | #13 (permalink) |
|
@ xyz, Op het schema zie ik allemaal male " EC3 " connectors staan. Aan de ontvanger zitten er bij mij inderdaad 2x male stekkers, dus moet er op de print toch female gebruikt worden, of heb ik het mis ? Mvg Dirk
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |