![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2010 Locatie: belgium - Zandhoven Leeftijd: 47
|
hoi iedereen vandaag een graupner mx 12 gekocht mode1 35 MHz maar wat blijkt nu er is een 5 kanaals ontvanger bij kan ik op deze ontvanger mijn heli laten vliegen of moet ik een andere ontvanger kopen mijn heli is een belt-cpv2 vriendelijke groetjes boemer |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Mhhh, dit draadje staat in een verkeerd topic Maar hoeveel stekkers moet je aansluiten? Anders kan je altijd je ontvangerakku samen met een servo aansluiten mbv een y-kabeltje.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Maar 1 stekker daarvan is voedig vermnoedt ik. dan zou het dus met die 5 kanaals ontvanger ook kunnen met een Y-kabel./
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Dit is een Y-kabel en die kan je wel in iedere modelbouwzaak vinden: ![]() Normaal wordt deze kabel gebruikt om op 1 ontvangeruitgang 2 servo`s aan te sluiten. Nu sluit je maar 1 servo aan En op de andere aansluiting je ontvangerakku met schakelaar ertussen. En klaar.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 19 augustus 2004 Locatie: Scheveningen Leeftijd: 28
|
Gaat niet op Berto, Bij een heli heb je meestal 4 servo's en een regelaar op de ontvanger zitten. Het extra kanaal is eventueel nog nodig om de Gain van de gyro in te stellen. Dat moet dus echt een kanaal zijn en kan je dus niet parallel aan een ander kanaal zetten. |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Waarom niet? je kan je ontvangerakku toch gewoon parallel aan een servo zetten?!?!?!? Zou niet weten waarom dat dan niet zou werken. Ah, jah, nu heb ik hem, těs zo`n elektromolen
| | |
| | #12 (permalink) |
|
Als je een elektro heli hebt met 6 aansluitingen waarvan 1 de regelaar is en 4 servo`s en 1 gyro dan kan het niet.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2010 Locatie: belgium - Zandhoven Leeftijd: 47
|
mercie dus bij mij kan dit niet maar kan ik eender welk merk ontvanger gebruiken of hoe werkt dat wat ik wel weet is dat het een 35MHz 6 kanaals minimum ontvanger moet zijn maar de rest weet ik niet Laatst gewijzigd door boemer1; 14 maart 2010 om 00:47 |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
Yep, je kan in principe elke 35mHz ontvanger gebruiken.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |