![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 december 2004 Locatie: Aalter [.be] Leeftijd: 30
|
Ik heb een lipo gekocht voor in mijn DX7. Nu lees/hoor ik echter berichten dat het afgeraden wordt om een lipo in deze zender te gebruiken, omdat die interne voltageregulator slechts voltages aankan van max 11,6V. Is het effectief zo dat het gebruik van een 3S lipo problemen kan opleveren?
__________________ logo 400SE logo 600SE |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Het is helemaal geen probleem om een LiPo te gebruiken. Een opgeladen NiMh accu kan op op 12V zitten. Ik gebruik nu ook een LiPo in mijn zender en ben er erg tevreden over.
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Ik gebruik een Graupner LiFe 2100mAh 9,9V accu. Past perfect alleen de connector moet je even overzetten. Gaat lang mee en is in een poep en een zucht geladen (ca. 30 minuten). Kost wat meer dan een LiPo maar de spanning is lager als je op zeker wilt spelen.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 30
|
Lipo is geen probleem voor de zender. Heb er zelf ook een in mijn T7C. Heb nog nergens ooit gelezen dat een zender stuk ging na een te hoog voltage op de zender door een 3 cell lipo op een zender die voor 8 cell nimh geschikt is. Wel bij verkeerd aansluiten etc.
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |