![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 december 2009
|
Ik heb enkele vragen over het gebruik van BEC. Ik heb hier een aantal regelaars waarbij vaak aangegeven is ze best max met 3 servo's te gebruiken. Maar veel van m'n vliegtuigen hebben 4 servo's. Wat kan er eigenlijk gebeuren als m'n servo's te veel stroom zouden trekken? Krijg ik dan een tik (zoals een storing) en vlieg ik dan verder? Of is het dan helemaal gedaan met de regelaar? Ik heb ook regelaars waar een UBEC op zit (rechtstreeks ingebouwd): mag ik erop rekenen dat deze even betrouwbaar zijn als een regelaar zonder BEC waarbij ik een aparte UBEC zou gebruiken? Ik had vroeger een Kontronik brushed regelaar waar expliciet bij vermeld stond dat je diens BEC kon gebruiken, waarbij er tegelijkertijd een ontvangeraccu aangesloten was zodat ik een dubbele stroomverzorging had (beter om pieken op te vangen+ redundantie). Mag ik dit met alle vaartregelaars doen? Of moet ik de rode draad tussen regelaar en ontvanger er telkens uit halen (en dus niet redundant werken)? De regelaars die ik heb zijn een Phoenix van Castle Creations, een Roxxy brushless regelaar en een aantal Turnigy Plush regelaars... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Zie 'Hoge BEC belasting'.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |