![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 oktober 2009 Leeftijd: 30
|
vraagje : ik heb een dx5e en voor mijn rock crawler zou ik het 5de kanaal willen gebruiken voor de dig unit deze zorgt voor in en uitschakelen van achteras of blokkeren van achteras dus de servo moet in 3 verschillende posities kunnen blijven staan maar 5e kanaal is schakelaar met maar 2 posities weet er iemand of het mogelijk is om de schakelaar te verwisselen met een 3weg schakelaar |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 oktober 2008 Leeftijd: 38
|
hallo, volgens mij moet dat gaan omdat naar mijn idee de zchakelaar enkel de stand doorgeeft van de servo in dit geval 2 uiterste uitslagen. En dan worden dan uiterste-midden-uiterste. maar hier ben ik niet echt zeker van........ |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Dit zal vrijwel zeker niet gaan. Zo'n 5e kanaal is namelijk als regel geen proportioneel kanaal, maar een digitaal kanaal dat slechts twee posities kent. Overigens blijkt de DX5e ook nog een 6e kanaal te hebben, dat met de trainerschakelaar wordt bediend (uiteraard heb je dan ook een 6-kanaals ontvanger nodig). Je zou hooguit één van de kruisknuppelkanalen om kunnen laten bouwen tot een 3-positie schakelkanaal.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
- Neem een dubbelpolige 3-standen schakelaar; - Schakel beide kanelen zodanig dat de volgende standen geactiveerd worden: Schakelaar positie 1 --> Kanaal 5 minimale positie, kanaal 6 minimale positie Schakelaar positie 2 (middenstand) --> Kanaal 5 minimale positie, kanaal 6 maximale positie Schakelaar positie 3 --> Kanaal 5 maximale positie, kanaal 6 maximale positie - Op de ontvanger bij kanaal 5 en 6 een V-Tail mixer aansluiten - Op één van de uitgaande kanten van V-Tail mixer heb je nu 3 standen via één schakelaar op je zender. Toegegeven, het vergt wat creativiteit maar het gaat wel werken. Overigens zou dat 6e kanaal wel proportioneel moeten zijn want hij doet hetzelfde als het aileron-kanaal bij een DX5e.
__________________ Ik discussieer niet, ik probeer je uit te leggen waarom ik gelijk heb. | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
| Citaat:
Ook al kan de microprocessor een zesde kanaal proportioneel uitsturen, dit wil dan nog niet zeggen dat-ie dan ook zes proportionele ingangen kent of een ingang heeft met een a/d omzetter voor zes kanalen. Als regel zie je, dat er op de processor voor dit soort kanalen aparte ingangen worden gebruikt, die alleen maar tweepositie schakelaars aankunnen, oftewel ingangen die alleen kunnen kiezen tussen een 0 en een 1.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 25 oktober 2008 Leeftijd: 38
| Citaat:
oeps.... zo zie je maar... nooit te oud om te leren weer een beetje wijzer en sorry voor de foute info..... | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |