![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 juni 2009 Locatie: Duiven Leeftijd: 31
|
Hallo, Ik heb een dummy zender van Parkfun, ooit gekregen bij een lama heli. Deze kan door middel van een din 4 aansluiting gebruikt worden voor de simulator. Nu heb ik inmiddels een Graupner MX16s eveneens met een uitgang voor de simulator door middel van een jack plug. Nu het buiten seizoen weer bijna van start waardoor er ook veel jeugd nog in de late avond uurtjes staat te kijken op ons veldje lijkt het me leuk om de jeugd eens kennis te kunnen laten maken met de vliegende modelbouw. Ondanks dat mijn kistjes veelal van depron zijn is het toch zonde als deze bij de 1e vlucht van een onervaren iemand crasht ( laat staan schade toebrengt) Nu wil ik de dummy zender als leerling zender aansluiten op mijn mx16s, de instellingen lijken mij geen probleem, alleen hoe maak ik een kabeltje tussen die 2? Zelf denk ik dat sowieso de batterij? ( en natuurlijk het cristal ) uit de dummie gaan, maar heeft iemand hier toevallig enige ervaring mee voordat ik de uitgang/ingang van mijn mx16 om zeep help? eventueel is de usb van de dummie op te offeren, vanuit de din 4 aansluiting komen er uiteindellijk een rode en een zwarte draad uit ( + en - schat ik) die vervolgens op de usb module gesoldeerd zijn. Wellicht dat ik deze kan gebruiken? Groet, Jeroen
__________________ Een dag niet gevlogen is een dag niet geleefd |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 mei 2004 Locatie: Koudekerke Leeftijd: 47
| Citaat:
Voor het koppelen van de zenders kijk even op de volgende site: http://users.belgacom.net/TX2TX/tx2t...h/tx2txgb1.htm Suc6 gr. Geert-Jan
__________________ Volvo V70 R De andere dure hobby | |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Dank voor je reactie!! Ik heb er een coax heli destijds mee bestuurd met kanaal 63, zal inderdaad eens speuren op de site die je me gaf, ik zal daar in ieder geval meer info vandaan kunnen halen om in ieder geval een start te kunnen maken. Groet, Jeroen
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 mei 2004 Locatie: Koudekerke Leeftijd: 47
| Citaat:
Suc6
__________________ Volvo V70 R De andere dure hobby | |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Nogmaals dank Ik heb de stoute schoenen aan getrokken en ben oeverloos gaan meten qua ingang en uitgang signaal. Uiteindelijk blijkt er ongeveer tussen de 3 en 4 volt uit de "dummy" te komen, afhankelijk van de stick bewegingen, de meter omgedraaid en zo + en - bepaald. Vervolgens dat ook bij de mx16 gedaan, hier komt alleen geen duidelijke uitgangs spanning op te staan maar net genoeg om + en - te bepalen. Hierbij gold dat de + het signaal was. Uiteindelijk na het solderen van de kabels eerst maar eens zonder accu in de dummy zender geprobeerd, geen resultaat, hetgeen ik al verwachte omdat de mx16 geen voeding kon door sturen tbv de voeding van de "dummy" zender. Omdat ik nogal huiverig ben van het opblazen van mijn ingang/uitgang van mijn mx16 nog even zitten twijfelen voordat ik beide zenders aan zette en toen de plugjes er in stopte. Eureka het werkt Het enig wat rest is een veer schakelaartje er in bouwen, nu gaat het nog met een druk knopje die vasthoud, dat is niet handig, ik wil niet moeten zoeken naar een knopje om de besturing over te kunnen nemen. Maar goed de basis is er in ieder geval! Dank voor de input, heeft in ieder geval geholpen! Thnx, Jeroen
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |