![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juni 2009 Leeftijd: 43
|
wie o wie weet het volgende ik ben bezig voor een collega bouwer zijn electronica aan te sluiten . het gaat over een boegschroef van monoperm waar 4 draden aan zitten ik er van uit dat 2 voor links +en-/en 2 voor rechtsom +en-. maar hoe sluit je dit aan???? groet erwin |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Er zitten blijkbaar 2 draden te veel aan de motor, dus haal die er maar af. Voor het gemak heb ik maar even een plaatje gepikt van forumgebruiker H.B. Busking, waarop Monoperm motortjes staan afgebeeld. ![]() Bij het motortje rechtsboven, dat op het gele doosje staat: achterop de motor zitten twee stiften. Aan weerszijden van de grijze kunststof achterplaat zitten twee soldeerlipjes. Je gebruikt één van de twee, dus óf de soldeerlipjes óf de stiften. Elke soldeerlip is namelijk doorverbonden met een stift. Links op de foto is de kunststof achterplaat van een motortje afgehaald, waarbij je dit (niet al te duidelijk) kunt zien.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |