![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 31
|
Voor een sport/3D kist heb ik 4 mini servo,s nodig die een meer dan 3kg trekkracht geven. Nu zat ik te kijken naar de hitec 225 Deze doet 4.8kg. Maar hoe boeiend is nylon gear vs methal gear nu bij dit soort servo,s? Zijn toch kwaliteit servo,s, gaat de gear van nylon nu echt schrikbarend korter mee?
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Kunststof tandwielen zijn slijtvaster en hebben minder speling dan metalen tandwielen, dus waarom velen voor normaal gebruik de voorkeur geven aan metal gear is een goede vraag. Overigens is het eerste tandwiel altijd van kunststof om bij crashes te voorkomen, dat je meteen rookwolken ziet. Bij heftige schokken kan er namelijk beter een tandwiel stuk gaan dan de servomotor (die ook meestal meteen de elektronica opblaast). Overigens kun je een kunststof tandwielsetje nog wel eens vervangen omdat dit maar een paar euri kost.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 2 december 2007 Locatie: Eindhoven Leeftijd: 41
|
> Overigens kun je een kunststof tandwielsetje nog wel eens vervangen > omdat dit maar een paar euri kost. Meestal gaan ze niet op de grond kapot als ze kapot gaan. De methal gears doen het bij mij in de 225 wel goed weinig spelling, ze zitten dan ook op een electro kist. Die nu ongeveer 200+ vluchten er op heeft zitten. Ik heb wel 4 van die 225 kapot gekregen met een 5V BEC op een hacker regelaar. Ik zou eens kijken bij graupner, die hebben een heel mooi assortiment micro,mini servo's, die het op specs zeker winnen van de 225 Als ik weer micro/mini servo's nodig heb ga ik dat eens proberen. Heb ook nog eens 2 van de 10 kapotte 82MG's. Klein hitec, niet meer bij mij. Bart,
__________________ MVSB , PilotRC Sbach 107" Electro , EF Extra 88" Electro, Flyfly MIG 29 (3 kW) met 2D trust vectoring. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Wat bedoel je daar mee? Dat nylon versies meestal in de lucht kapot gaan? Ik zoek een goede mini servo's voor een 3D kist van een kleine 2Kg Dacht eerst aan: hitec HS-5085mg maar vind ik wat duur. Maar nylon is dus slijtvaster en metaal vangt grote klappen beter op? Dus voor in een 3D kist misschien beter hitec 225 MG?
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 17 januari 2006
|
Het programma servomances geeft veel juiste informatie over servo's. Zo kun je ook zien dat de Futaba S3150 erg goed is. Hier is de link: Choisir ces servos ! Het is een franstalig programma, maar na wat bestuderen is er ook zonder de franse taal te beheersen wel uit te komen. De HS225 heeft een maximum koppel van 2800g.cm en heeft een afwijking van 3,8 graden. De nulstand onnauwkeurigheid is 1 graad. Helemaal niet gek dus, als je nog beter wilt betaal je zo het dubbele. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
De 225'jes hebben last van slechte centering. Zelf heb ik in een 1.40 meter electro Yak nu 5245MG's, doen het super en zijn erg nauwkeurig. Heb ook een profiel Yak van 1300 gram met 65MG's, die doen het ook erg goed.
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Zit nu een beetje te kijken naar de 5085 of 5245. Iemand een goed adresje waar ze een beetje betaalbaar zijn? 5245 vind ik in NL voor 36€. Mag ook buiten nl als ze der maar op voorraad zijn.
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
| Dat is al een zeer nette prijs
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Was geen NL maar BE, Albatros heb ik ze maar besteld. 5085 is in de usa wel goedkoop te krijgen. bij www: deal extreme. +- 30$ 5245 kost daar +-47$+ verzendkosten etc, dan maar liever bij de buren bestellen. Maar prestatie is van de 5245 toch nog wat beter. Dus ben benieuwd.
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |