![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 maart 2010 Leeftijd: 27
|
zijn er hier forummers die vaak electronica herstellen of zelf maken? graag jullie hulp en tips. Ik heb me een B-merk RC buggy gekocht voor de kinderen, maar ondertussen heb ik ook de kriebels tepakken. Het gaat om de HSP Xstr-pro, op zich geen topmatriaal maar het voldoet voorlopig en zo kunnen we de kneepjes van het vak wat leren Vorig weekend pech gehad, wat vocht in de esc gekregen... De auto vertrok moeizaam en rijdt niet op vol vermogen, direct een nieuwe esc gaan kopen en de auto werkt weer naar behoren. Nu heb ik de "kapotte" ESC eens open gedraaid en zie dat er minstens 2 (ik weet niet wat het zijn) IC's kapot zijn van de eindtrap (zitten onder tegen de koelplaat.) Deze lijken me makkelijk te vervangen met een soldeerbout. Hoe zouden jullie het aanpakken? Voor mij is dit een uitdagen, er valt niets te verliezen. gegevens van de ESC: novatech HSP 75A Brushless ESC #03307 weet er iemand waar ik een electrisch schema kan vinden van deze ESC? alvast bedankt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Lees eerst dit: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ontroller.html eens door. Beslis dan of je reparatie van je regelaar nog zinvol vindt.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Je resultaten dan t.z.t. publiceren in http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ontroller.html ? Dan blijft alle informatie mooi compact bij elkaar staan.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |