![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 7 oktober 2007 Locatie: Diksmuide (Belgie) Leeftijd: 30
|
Hallo, Ik heb mijn nieuwe kist nu volledig klaar. Nu heb ik een vreemd probleem met mijn nieuwe hitec 645mg servo's. Nu en dan brommen deze rond het nulstand maar als ik de stick langszaam beweeg op mijn zender dan brommen ze ook.Niet alleen op hun eindstand maar tussenin hoor ik het ook.Wie heeft ook zulke servo's en is dit normaal? Alles loopt redelijk soepel denk ik.Ik gebruik toni clark heavy duty ballinks. Deze lopen misschien een klein beetje stroef maar dit is nog geen reden dat de servo's hierdoor gaan brommen denk ik. Alvast bedankt. Mvg Wes. Laatst gewijzigd door Wes56; 3 mei 2010 om 16:35 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
als servo's brommen dan worden ze te zwaar belast. had dit ook bij mijn sea wolf duikboot en heb toen de stangen vervangen. ps kijk hier wel mee uit want het heeft mij 3 servo's gekost
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Zwaar belast? Zou toch zeer soepel moeten gaan. Die ballinks zijn 1 van de betere die op de markt zijn. Zoals je kan horen op het filmpje brommen ze over de hele uitslag niet alleen rond hun nulpunt. Heb de servo's net eens losgekoppeld van de stuurstangen en dan brommen ze ook hoor. Dus volledig onbelast. Het zijn hier gewone analoge servo's. Is hier niemand die ook deze servo's gebruikt en dit hier kan bevestigen of dit normaal is of niet? Mvg Wes. Laatst gewijzigd door Wes56; 3 mei 2010 om 18:30 |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 15 juli 2009 Locatie: tussen breda en eindhoven
|
ik heb dezelfde in mijn savage's maar dan brommen ze echt niet. als ze het ook zonder armpje doen zijn ze inderdaad niet te zwaar belast.
__________________ als het haast heeft, moet je het door een ander laten doen |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Citaat:
Raar dat de jouwe het dan niet doen.Je kan het duidelijk horen op het filmpje het gebrom. mvg Wes. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Hoe worden de ontvanger en de servo's van stroom voorzien? Als je 5 Ni-** cellen of een BEC met hoge spanning gebruikt is de kans op brommen en door het nulpunt schieten groter.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Dus van te hoge spanning kan het niet zijn. Daar zijn 2 schakelaars rechtstreeks op de batterij gesoldeerd. Die dan elk appart in de ontvanger zitten. Mvg Wes. Laatst gewijzigd door Wes56; 3 mei 2010 om 22:10 | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Ik dacht ook dat het misschien knn zijn doordat de batterijkabel een beetje is verlengd dat de stroom hierdoor niet stabiel is ondanks dikkere kabels te hebben gebruikt. Maar heb dan een andere batterij aangesloten met zelfde resultaat. Mvg Wes. |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Marktmeester Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
Gewoon gaan vliegen als alles naar behoren werkt, bij Hitec kun je er rustig vanuit gaan dat er niet 5 tegelijk stuk zijn, zeker de 645MG niet, die is zo'n beetje onverwoestbaar....
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2009 Locatie: Hellevoetsluis Leeftijd: 31
|
Die in het filmpje brommen zeker! Denk niet dat het kwaad kan. Ik heb het wel met een andere servo gehad (graupner C5077), die bromde zodra er iets van spanning op het heveltje stond, bv gasservo die het gas iets open trekt. Volgens mij geen enkel probleem.
__________________ Pilot RC Extra300, engine DLE55, Liporacer, MPX Parkmaster, Dlg ELF, Futaba FF-10 2.4Ghz |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Marktmeester Lid sinds: 5 mei 2004 Locatie: Spijkenisse Leeftijd: 28
|
Dat is gewoon door het gewicht van de roeren wat dan op de servo's drukt, gewoon gaan vliegen met die handel
__________________ http://modelvliegclub-emcr.nl/ |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| 645 mg servo's, hitec, servo's brommen |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |