Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 12 mei 2010, 12:13   #1 (permalink)

G J Broekhuizen's schermafbeelding

Standaard zender ontvanger 2.4 hobbyking

Click the image to open in full size.

Heeft iemand hier ervaring mee? De bedoeling is om er een piper mee te gaan vliegen
Oud 12 mei 2010, 12:27   #2 (permalink)

ketnet's schermafbeelding

Leeftijd: 34
Standaard

Hallo

mooie prijs dat wel!

Maar met deze heb ik geen ervaring maar volgens mij (ofwel zie ik het verkeerd omdat ik het zelf ook gebruik) is de 2,4 van assan de meest verkochte onder de klonen. Maar Assan heeft enkel modules (tx+rx)

Denk persoonlijk niet dat je met deze zender veel mogelijkheden hebt op langer termijn. Momenteel (en dat wil ik nog e zo tijdje houden) heb ik bijna 3jaar e 7 jaar oude FF9. Goed toestel, redelijk veel opties etc, en ik kan later de module gewoon versteken naar zijn jongere broertje FF10...

Want uiteindelijk moet je rekening houden dat, eens je begint, je moet kunnen blijven verder doen met die 2.4 die je gekozen hebt..
Ook eventueel achteraf naar 2dehands aan/verkoop zal je bv Assan meer assan vinden denk ik. maar dit gaat dan enkel over de modules natuurlijk....

ps Ik begon 2,5 jaar geleden met vliegen, 1 heli... nu 4 helis+4 planken...

en kijk effe naar deze restricties!

HobbyKing Online R/C Hobby Store : HK-7X 2.4Ghz 7ch w/ 5 Model Memory TX & RX V2 (Mode 2) $59.95
Note:
Only HK-8X receiver is comptible with HK-7X transmitter.
Only HK-8R receiver is compatible with the HK-6X transmitter.
Only HK-8Xv2 receiver is compatible with the HK-7Xv2 transmitter.

ps2 volgens mij is dit niet voor jezelf, gezien je al veel posts hebt

Laatst gewijzigd door ketnet; 12 mei 2010 om 12:30
ketnet is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2010, 15:19   #3 (permalink)

Standaard

Heb zelf deze set een half jaar geleden gekocht, nog wel het type HK-6X (vorige model), deze werkt ook samen met de Corona DSSS V2 ontvangers (helaas de HK-7X niet meer).
Ik ben zeer tevreden, bereik is meer dan genoeg. Gebruik deze set nu voor een Pitts en een klein zwevertje.
Set geeft een redelijk degelijke indruk, zeker voor dit geld! Ook geen problemen met de douane gehad, kwam er zonder problemen langs.

Als je voldoende hebt aan wat deze set aan functies heeft, is dit zeker een aanrader. Helaas geen expo, maar ik vind het geen gemis. Mocht je over een ruim budget beschikken dan zou ik misschien iets anders kiezen, maar ik geef dit geld liever uit aan een andere kist

Groeten Gert

Laatst gewijzigd door GertvZ; 12 mei 2010 om 15:22
GertvZ is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2010, 15:24   #4 (permalink)

sven's schermafbeelding

Leeftijd: 29
Standaard

Lekker een mooie zender uitzoeken en er een assan module in leggen.
Best makkelijk te doen, en je verdient het terug op je ontvangertjes.
Oud 12 mei 2010, 15:56   #5 (permalink)

Jan Weststrate's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Hallo,

Deze zender is er ook als K-7X van KDS, ik kreeg hem bij mijn KDS450S heli. Best een leuk zendertje, als je even studeert op het menu kun je er best nog wel veel op instellen.

Ik heb wel af en toe last van random tikjes op de servo's, met slechts een paar meter afstand tussen zender en ontvanger. Ik heb me laten vertellen dat dit op 2,4 GHz niet kan, het is of ontvangst of failsave, maar toch gebeurt het.

Helemaal vertrouwen doe ik het systeem dus niet, maar ik heb ook een MPX Royal Pro, die ga ik voor mijn heli gebruiken, dan hou ik de KDS wel voor een goedkoop schuimpje en/of de sim.

Groeten,
Jan

Laatst gewijzigd door Jan Weststrate; 12 mei 2010 om 15:58
Jan Weststrate is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2010, 15:57   #6 (permalink)

Jan Weststrate's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Dubbel
Jan Weststrate is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2010, 16:21   #7 (permalink)
Ron 01
Guest

Standaard

Het is een goed dingetje. Het bereik is ruim voldoende en ik heb nog nooit enige storing gehad.
Het loont wel om er een lipo accupakket van HC in te zetten, deze kosten bijna niks en je hebt veel langer vliegplezier.
Kortom: voor dat geld kun je er geen miskoop aan hebben.
  Met citaat reageren
Oud 13 mei 2010, 12:09   #8 (permalink)

Standaard

Mijn zoon gebruikt ook al bijna een jaar het goedkopere model (HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King 2.4Ghz 6Ch Tx & Rx (Mode 1) $29.99). Wat lastiger te programmeren omdat deze aan de PC moet worden aangesloten, maar ook hiermee geen enkel probleem ondervonden. Ook op allerlei andere forums heb ik weinig negatiefs gevonden over de HK 2.4Ghz setjes.
GertvZ is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2010, 12:58   #9 (permalink)

RCEFlyer's schermafbeelding

Leeftijd: 45
Weblogartikelen: 6
Standaard

Hoi,

ik denk dat er met de kwaliteit ook weinig mis zal zijn, zoals met veel spullen van Hobbycity

Enige nadeel vind ik dat de kans groot is dat dit artikel een keer uit het programma verdwijnt (gebeurd nog wel eens bij HC), daarna wordt het lastig aan compatibel ontvangers te komen

Ik vind het uberhaupt een belachelijk verhaal dat 2.4 merkgebonden is, totaal niet klantvriendelijk en lang leve de standaard in electronica-land

Grtz,
Menno
RCEFlyer is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2010, 14:26   #10 (permalink)
Ron 01
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RCEFlyer Bekijk bericht

Ik vind het uberhaupt een belachelijk verhaal dat 2.4 merkgebonden is, totaal niet klantvriendelijk en lang leve de standaard in electronica-land

Grtz,
Menno
Hier kan ik het helemaal mee eens zijn. Stel dat je een televisie koopt en dat deze alleen met een dvd speler van hetzelfde merk werkt!

Het zou de fabrikanten sieren als ze een standaard systeem zouden invoeren, maar iedereen probeert zijn producten af te schermen en liefst niet compatibel met andere merken te maken.

Dit was niet het geval op 35Mhz, hier kon je gewoon kiezen tussen een ontvanger van merk a of b.
  Met citaat reageren
Oud 14 mei 2010, 09:34   #11 (permalink)

G J Broekhuizen's schermafbeelding

Standaard 2.4 ghz

Bedankt voor jullie reaktie,s.
Ik heb nog een oude multiplex commander 2020 ik denk dat het beste is die om te bouwen.
Misschien heeft iemand hier ervaring mee.
gr Gerrit Jan
Oud 14 mei 2010, 10:58   #12 (permalink)

Leeftijd: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ron 01 Bekijk bericht
Hier kan ik het helemaal mee eens zijn. Stel dat je een televisie koopt en dat deze alleen met een dvd speler van hetzelfde merk werkt!

Het zou de fabrikanten sieren als ze een standaard systeem zouden invoeren, maar iedereen probeert zijn producten af te schermen en liefst niet compatibel met andere merken te maken.

Dit was niet het geval op 35Mhz, hier kon je gewoon kiezen tussen een ontvanger van merk a of b.
Tenzij je PCM wilt gaan gebruiken. Dan gaat dat verhaal niet meer op...

Willem.
Oud 17 mei 2010, 21:01   #13 (permalink)

Standaard

Die Hobbyking zenders schijnen prima te werken, maar zelf zou ik de voorkeur geven aan de Turnigy 9X 9Ch Transmitter Only die oa. Hobbyking verkoopt. Dit is een zender waarbij je losse modules nodig hebt, bijv. van Assan, Corona, Turnigy

RCModelReviews heeft overigens kort geleden een 2.4GHz vergelijking-test gedaan. Die misschien interessant is om te lezen.
plane-addict is offline   Met citaat reageren
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten