![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2006
|
Hoi, Ik zoek een manier om toeren te meten van een as, ik heb al een optische, maar die moet je richten op de as, en geeft het toerental weer. maar dit komt vrij precies en dan heb je de handen niet meer vrij. Nu zag ik laatst op een ander forum dat iemand een apparaatje had met ik geloof een magneetje aan de as of tandwiel, dus een beetje het fietscomputer idee. Iemand enig idee waar zoiets te koop is ? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 20 augustus 2003 Locatie: Sassenheim Leeftijd: 42
|
Als je de helft van de as zwart kleurt kan je toch met zo'n optische meter aan de gang?
__________________ Micro RS4: 100+ km/h, Mugen MRX4, Kyosho TF4-R spider, een ver verbouwde M18 en een Zoom400 voor het betere laagvliegwerk |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 26 juni 2008 Locatie: Zeeland Leeftijd: 64
|
Je meter vast zetten met een "derde handje" of met tape vast zetten op een vaste ondergrond. en dan uitrichten op de as. En voila, beide handen vrij.
__________________ Gr. Harold |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 13 februari 2006
|
het is deze as http://img707.imageshack.us/img707/6633/imgp1848.jpg Koffer Lipo's drijft de motor aan, de motor heeft 71 rpm/v en draait momenteel op 44,4v Van die as wil ik de toeren weten als ik aan het varen ben, en als ik vaar gaat het allemaal vrij ruig en kan ik niet even een handje vrij maken om mijn toerenmeter op die as te richten wat vrij nauwkeurig komt. hall-sensor toerenmeter is mij onbekend, ik hoor hier graag meer over, of een ander is ook goed natuurlijk. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |