![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #16 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Er is hier sprake van twee grootheden, namelijk zendvermogen en spectrale dichtheid. Elk 2,4 GHz systeem mag in Europa maximaal 100 mW e.i.r.p. afstralen. De spectrale dichtheid is echter voor een DSSS systeem 10 mW/1 MHz en voor een FHSS systeem 100 mW/100 kHz. Een frequentiehopper mag dus met smallere pakketten een sterker signaal neerzetten, een DSSS systeem moet zijn vermogen over een grotere bandbreedte verdelen. Hoewel het DSM2 systeem van Spektrum een DSSS systeem is, is het echter als een FHSS systeem gekeurd en ook goedgekeurd. Hierover is nog discussie gaande, maar dat is al een paar jaar zo.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
waar lees ik dat spectrum niet inzetbaar is in duitsland boven de 25kg ?
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Ik heb ook een import versie en dus 100mw ipv 10. Ik denk dat dit geen voordeel is bij zo'n keuring Een hand zender met 10 kanalen zou wel een goed idee zijn. Nu heb je alleen nog de JR's met DSM2
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #19 (permalink) | ||
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
Citaat:
PR Medien & Hobby Mvg Johan | ||
| | |
| | #20 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Tja, en 35Mhz mag wel? Moet je dan ook diversity edg aanboord hebben? (beetje off topic maar goed
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #21 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 24
| Citaat: te weinig zekerheid, lol. Dan beter op 35MHz blijven ja!
__________________ Veel en bouwen.
| |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 september 2002 Locatie: eindhoven, El diablo. Leeftijd: 36
|
ik lees daar alleen dat in dat toestel de fast opstelling getest is en goed gekeurd is voor dat model. lees nergens dat iets anders niet goed is. in mijn optiek moet ieder toestel zwaarder dan 25kg toch getest worden, met de installatie waarmee gevlogen gaat worden.
__________________ "The secret to heli flying is printed on the bottom of some empty fuel cans, keep looking untill you find one." www.mvsb.nl |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |