![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 juni 2005
|
Hallo, Wanneer ik mijn accu aansluit op mijn regelaar dan maakt de regelaar een piepgeluid dat de accu is aangesloten. Er zijn zelfs regelaars die hele liedjes spelen wanneer je de accu aansluit. Hoe maken ze dit geluid? Welk component op de regelaar maakt het geluid? Groeten, Remco |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Hallo Remco, Die geluiden zitten in de software van de regelaar, de geluiden worden hoorbaar in de motorwikkelingen. Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 21 juli 2005 Locatie: Schaijk, N-Brabant Leeftijd: 21
|
juist, de regelaar maakt niet het geluid, maar wel de signalen, die normaalgesproken naar je motor gaan. ook bij dat melodietje waar je het over hebt, gaan die signalen naar de motor, maar slechts zo weinig dat je motor alleen begint te 'vibreren' (trillen) rond zijn as. en zoals je weet: een trilling in de lucht (geproduceerd door je motor) is (tussen bepaalde frequenties) hoorbaar als geluid. en dat geluid hoor jij in de vorm van piepjes
__________________ You can't only gather knowledge in your life, you also need skills |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |