![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 25 januari 2010 Locatie: Affligem , Belgie Leeftijd: 43
|
Hallo, ik ben hier nog en "oude" motorkoelvin met fan tegengekomen. zou deze graag willen installeren. Mijn vraag is, moet deze naar de motor toe blazen of ervan weg? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
ervan af dus de warme lucht uit de motor. gr hans
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 31 januari 2010 Locatie: zuid holland Leeftijd: 48
|
Ik heb geen idee hoe je koelcombinatie eruit ziet. Wil alleen wel kwijt dat Verbrandingsmotoren met lucht koeling koude lucht aanzuigen en langs de motor blazen. En met een generator heb je dat een fan koude lucht door de generator zuigt en als warme lucht weg blaast. Als Hans het systeem wel kent, moet je daar maar van uitgaan.
__________________ Op de werf: onderlosser ; Stoombaggermolen uit 1932 ; Stoomsleepboot ; verre toekomst ; droom ; tussendoortje? Leer van andermans fouten, je wordt niet oud genoeg om ze allemaal zelf te maken! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 13 september 2004 Locatie: Tilburg Leeftijd: 41
|
kijk maar naar een proc. fan van de computer, en naar de voeding van de comp. die zorgt ervoor dat de warme lucht in de comp eruit gezogen word zodat er in de roosters koele lucht aangezogen word die door de koelribben gaat, dat word met elec. motor ook zo gedaan.
__________________ Xray nt1 2009 ec, xray XII link, xerun 120a 1s, lrp X11, novarossi 12-3sct, pico evo4, mp blizzard 800 watt, valenta triagle, graupner mx16s, sanwa m11, Xray T2-009. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |