![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 27 januari 2010 Locatie: Overpelt, limburg
|
Hallo , De antenne van mijn BMI octava ontvanger op 35Mhz is tussen de prop geraakt tijdens het vliegen, nu is er een stukje antenne af en dus is mijn vraag : Wie weet de lengte van de antenne? Met vriendelijke groet Jeff
__________________ Jeff <<< Flies @ >>> PMF Laatst gewijzigd door Jeff; 29 juni 2010 om 19:24 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
Ik weet slechts voor 99% zeker, dat de antenne van deze ontvanger 100 cm is. Je moet dus even doorvragen, want er zijn hier op het forum genoeg modelvliegers, die Sexta, Octava of Decada ontvangers gebruiken. Deze worden gefabriceerd door het Tjechische MzK en worden/werden onder diverse merknamen op de markt gebracht.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Lid sinds: 27 januari 2010 Locatie: Overpelt, limburg
| Citaat:
vinden. Als ik deze antenne nu is 100cm maak zoals de lengte ongeveer is , kan dit dan kwaad? Mvg Jeff
__________________ Jeff <<< Flies @ >>> PMF | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 16 februari 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 44
|
Heb die van mij (ook een Octava) even opgemeten. Is inderdaad 100 cm. Corrien wint vast ooit een koelkast als hij nog een paar van dit soort feitjes uit zijn grijze bol weet te toveren
__________________ Groet, Arjan. Mijn vloot __Fotoalbum VGG leden Dé database Vintage Glider Group website |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 64
|
Eerlijk gezegd is die koelkast momenteel meer dan welkom, maar als ik mag kiezen heb ik toch liever de vriezer. Zoals ik in DEZE modelbouwfaq al eens heb verteld is de lengte van een ontvangerantenne niet superkritisch. Als deze wat korter of langer is dan de standaardlengte zul je dit niet of nauwelijks merken. Je hoeft je dus geen zorgen te gaan maken alls de antennedraad enkele centimeters te kort of te lang is. Pas als je gaat overdrijven en meer dan 20% van de draad verwijdert mag je verwachten, dat het bereik duidelijk minder wordt.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |