![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 februari 2006 Locatie: Tweede Exloërmond Leeftijd: 46
|
We komen er eenvoudigweg niet uit. Onze zoon heeft een DX-7. Om op 2 kanalen (aile en aux1) een rolroer te kunnen bedienen hebben we de zender op Flaperon gezet. Maar dan staan die 2 rolroeren ver uit het midden. Is dat normaal? Hoe krijg ik een instelling zodat de rolroeren in middenstand staan? Want selecteer ik geen flaperon (dus alles off), dan staat aile wél in de midden, maar aux1 doet niet mee. Wie helpt? Taco.
__________________ |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Hey Ik heb mijn DX7 ook voor een toestel zo ingesteld met flaperons. Daar heb ik 2 mixers voor gebruikt, de ene aileron -> flap, de andere flap -> aileron. En dan bij de ene de 2 waardes op +100 en bij de andere mixer op -100. Flaps kan je dan verder afregelen in een apart flap menu. En dan zou het moeten werken! Groeten |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 13 februari 2006 Locatie: Tweede Exloërmond Leeftijd: 46
| Citaat:
Het is een gewoon standaard vliegtuigje (Fokker DR1 van Simprop). Bij de DX6i kun je heel gemakkelijk het ene rolroer koppelen aan het andere. Maar nu sta ik voor een raadsel. Taco.
__________________ | |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Lid sinds: 9 april 2007 Locatie: Dordrecht ZH Vliegclub: Red Eagles Leeftijd: 23
| Citaat:
Ben je wel met een 'schoon' modelgeheugen begonnen? En staan alle trims neutraal? En staan de flaps uitgeschakeld? Ik kan me voorstellen dat als je flaps per ongeluk aanstaan en 1 kanaal is verkeerd ge-reversed dat je het verschijnsel krijgt wat je beschreef. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Ik heb "maar" een DX6i, maar... Volgens mij is het misverstand dat je "flaperons" hebt gekozen. Dat is een andere functie. Op de DX6i moet ik "dual aileron" kiezen voor wat jij wil. Als je Flaperons kiest en allebei je ailerons gaan omhoog... dan heb je de FLAPS schakelaar aan staan. Tenminste, zo zou het zijn op een DX6i...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Taco.
__________________ | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 7 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Flaperon is de benaming van ailerons die ook tegelijk vér omhoog kunnen klappen, als een remklep. Dat is zowiezo niet wat je wil; als op de DX7 de terminologie hetzelfde is als op de DX6i dan moet je "dual aileron" kiezen.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Na een heleboel zoekwerk ben ik er uit. Linksboven aan de zender zit een 3-standenschakelaar. (opschrift; FLT-MODE) Die moet in de middenste stand staan.!! Vervolgens stel je de zender in op elevon (dus toch wel) Dan eventueel aile of aux1 nog op rev zetten. Klaar. Bedankt voor de input. Ik hoop dat een ander er ook wat aan heeft. Taco.
__________________ |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Gefeliciteerd!
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
Als je een systeem met twee rolroerservo's en remkleppen hebt kun je het zo doen: Linker rolroerservo in AILE Rechter rolroerservo in AUX2 Remklepservo in AUX1 (bij twee remklepservo's een Y-kabel of extra mix op GEAR) [Reversing SW] Afhankelijk van de richting van de servo's zelf instellen [Wing Type] Flaperon OFF <---!!!! Let op, die moet dus UIT !!!! [Input Select] AUX2: INH AUX2 Trim: INH Flap: System Flap Trim: INH [Prog. Mix6] AILE -> AUX2 ON Rate: +100% +100% SW: ON Offset: 0 [Flap Sys] Norm Norm/Mid/Land naar wens instellen op de servo voor de remkleppen Auto INH
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. Laatst gewijzigd door Sleurhutje; 2 juli 2010 om 20:40 | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Citaat:
Gaan we denk ik maar doen. Taco.
__________________ | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |