![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 juli 2010
|
Hallo, Ik heb een zender Graupner MX-12 met kristal '66 T FM sss'. Ik heb Corona receivers gekocht 4chans Single Conversion (RS410II 4Ch) en dan nog micro kristallen voor erin : UM-5 35.060Mhz Ch66. (ook van Corona) Terwijl volgens mij de getalletjes juist zijn (ch66 & het mhz) krijg ik dit niet aan de praat. Kan het zijn dat m'n zender kristal geen single conversion is ? Zo ja: bestaat er een graupner kristal die single conversion is? Ik hoop het want ik heb anders 5 van die recievers met elk z'n kristal waar ik niets mee ben Alvast bedankt voor de informatie! mvg, mtjs. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Single- of dualconversion is een techniek die wordt toegepast bij ontvangers en heeft niets met de zender van doen. Er bestaan dan ook geen dual- of single conversion zenderkristallen, alleen zenderkristallen. Normaal gesproken moet het werken, een zenderkristal in de zender en een ontvangerkristal met hetzelfde kanaalnummer in de ontvanger. Op het ontvangerkristal staat ook vaak de aanduiding RX. Je weet zeker dat de zender goed werkt? Anders even testen met een andere ontvanger. De ontvanger is ook een 35 MHz type???
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 juli 2010
|
Hallo, Merci vr de reactie! Citaat:
Ik zal het nog es testen... misschien is het kristal toevallig kapot, of de receiver toevallig kapot (waar ik van beide er dus 5 heb) En ja hoor, toevallig slecht kristal ... ![]() Merci. mvg, Mtjs | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| corona, graupner, kristal |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |