![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) | |
| Lid sinds: 14 september 2005 Locatie: Aarle-Rixtel Leeftijd: 39
|
Mede Spektrum gebruikers, Sinds gisteren ben ik helaas weer een kist armer door een crash: Ik hoorde motor uitschakelen hoewel ik zo'n 75% gas open had op zender, kist dook recht naar beneden van behoorlijke hoogte. Ik hoopte op herstel van ontvangst, ik denk dat het een seconde of 5 duurde voordat ie beneden was, maar niks, helemaal niks helaas. Had met deze combinatie (ontvanger/kist/zender) zo'n 30 vluchten zonder problemen gemaakt. Met deze LiPo schat ik zo'n 6 vluchten, LiPo presteerde prima, was na crash nog 89% vol, geen problemen met cellen of groot spanningsverlies onder belasting. Ik baalde natuurlijk goed en ben eens op zoek gegaan of er meer mensen dat probleem hebben, of ik bijvoorbeeld bepaalde dingen zelf kan controleren. Ik heb heel wat gevonden, het lijkt een specifiek AR6250 ontvanger probleem te zijn en zal het hier even verzamelen. Nieuwsbericht van Spektrum: Bericht op Spektrum website, klik hier, of lees quote hieronder. Citaat:
Topic van Edwin Koolen in HLG/DLG, klik hier Topics op RCGroups met veel info Eerste topic wat inmiddels gesloten is, klik hier Nieuw topic, op moment van posten van dit draadje actief, klik hier AR6255 Spektrum geeft nu ook de AR6255, hierboven beschreven problemen zou deze ontvanger niet kennen. Sommige bronnen vertellen dat dit de opvolger van de 6250 is, hoewel ik nergens kan vinden dat de 6250 niet meer verkrijgbaar is. Er zijn gebruikers die hun 6250 opgestuurd hebben een een 6255 teruggekregen hebben. Meer info over de AR 6255, klik hier. Spektrum AR 6250 AR6250
__________________ Modelvliegclub de Sticks Laatst gewijzigd door Mijnheer Rob; 15 augustus 2010 om 12:17 | |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 7 januari 2004 Locatie: Prov. Drenthe. Leeftijd: 34
|
Op verzoek via pb, gemarkeerd als belangrijk.
__________________ | Traxxas Stampede VXL | Align Trex 550 | Gens ACE lipo's | TX: T3pk & MX16, All Assan 2.4 powered! | |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2002 Locatie: Venray Leeftijd: 39
|
Hoi Rob, Bij ons in de club zijn er zo'n 2 maanden geleden ook 2 uitgevallen binnen 1 week (die van Maurice en mij). Gelukkig heeft ons dit geen kist gekost. Bij ons stopte de ontvanger van de ene op de andere vlucht bij het aansluiten van de accu. Er kwam geen link meer tot stand ook niet na herhaaldelijk binden. Wij hebben ze teruggestuurd en gevraagd om deze uit te wisselen voor een AR6200. Bij onze club is sindsdien de AR6250 compleet gebanned en zijn onnodige crashes voorkomen. Grtz, Emile
__________________ MC Venus Well <= 10 juli 2011 Electro Meeting! RIGID TDR, Trex 600ESP (V-Bar), Raptor E620/Bell222, Sukhoi 29s 140, JR X9303 2,4Ghz |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Zijn alle problemen dan ook met kisten met een carbon romp gebeurd of ook met andere modellen met gfk of hout romp?
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Turbine Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #5 (permalink) |
|
Bedankt voor je reactie Emile. Mooi dat het bij jullie niet tijdens vlucht gebeurde. Ik heb mijn ontvanger later overigens weer aan de praat gekregen, zonder opnieuw te binden, zat nog tijd te denken of het spanningsdip geweest zou kunnen zijn, maar dan had ie 'm na paar tellen weer op moeten pikken lijkt me... Ga maar eens inventariseren waar ik ze in heb zitten, denk dat ik er 5 ofzo heb, ook maar opsturen. Standaard vervangt Spektrum ze inmiddels voor 6255 blijkbaar.Inmiddels is cloon van Hobbycity ook binnen, die ook maar eens gaan proberen (in schuim vleugeltje ofzo). @ Tadango, geen, zaten bij mij in hout of schuimkisten, geen carbon romp. Deze destijds aangeschaft omdat ze mooi formaat/gewicht hadden en full-range waren. Ging mis met Extra 300 van Parkzone (schuim).
__________________ Modelvliegclub de Sticks |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2002 Locatie: Venray Leeftijd: 39
|
Bij mij zat ie netjes ingebouwd in mijn funjet, bij Maurice zat ie ook in een schuimpie ... weet alleen niet meer welke. Wij hebben de ontvangers terug gebracht naar de modelbouwzaak waar we ze gekocht hadden, hij heeft ze vervolgens naar Spektrum retour gestuurd, tot dusver 5 stuks geretourneerd. Mvg, Emile
__________________ MC Venus Well <= 10 juli 2011 Electro Meeting! RIGID TDR, Trex 600ESP (V-Bar), Raptor E620/Bell222, Sukhoi 29s 140, JR X9303 2,4Ghz |
| | |
| | #7 (permalink) | |
|
Mijnheer Jeroen heeft ze inmiddels al weer enkele weken geleden terug gebracht naar winkel waar ze vandaan kwamen. Helaas nog geen bericht of ze al verstuurd zijn en/of onderweg terug Mijn ontvangers (ik had er 4 in gebruik), zijn rechtstreeks naar Horizon Hobby verstuurd (Duitse HH, Elmburg net boven Hannover). Moet eerlijk bekennen dat ik ze erg lang heb laten liggen, was het even beu, spul na crash in hoek gezet en even niet meer aangekeken (modelbouw dipje ). Inmiddels kist aan het herstellen en ontangers verstuurd dus Ben benieuwd hoe lang het gaat duren, zal natuurlijk ook van beschikbaarheid AR6255 afhangen. Een collega vlieger uit Duitsland (clubgenoot van Jeroen) had ze blijkbaar binnen een week na verzenden alweer terug. Vanuit NL zal het allemaal wel wat langer duren verwacht ik... ![]() Ik heb een paar nieuwe kisten staan, waar ik zodra ik tijd heb aan wil beginnen. Qua timing niet echt super dus. Inmiddels wel een Hobbycity Spektrum compatible ontvangertje binnen, eens kijken of die goed werkt (die komt in vleugeltje, niet zo kritisch dus). Hier het linkje naar de terugroepactie op de Duitse Horizon Hobby website. Hieronder kopie van het bericht, mocht de link na verloop van tijd niet meer werken: Citaat:
__________________ Modelvliegclub de Sticks Laatst gewijzigd door Mijnheer Rob; 25 september 2010 om 14:48 Reden: Kopie van het bericht erbij gezet. | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 10 september 2006 Locatie: Hillegom Leeftijd: 36
|
Ik heb enige tijd geleden 2 AR250 ontvangers teruggestuurd. Na enkele weken (ik weet het niet meer precies, week of 3??) kreeg ik 2 nieuwe AR6255 ontvangers thuisgestuurd. Deze voldoen tot nu toe, maar ik heb er nog niet veel mee gevlogen. De range test doen ze goed, maar als je binding verliest kan het soms erg lang (>10 sec) duren voordat de binding hersteld is. Een groot voordeel van de 6255 tov de 6250 is dat ze een programmeerbare fail-safe hebben.
__________________ Groeten, Raymond *** Gravity sucks *** |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Heb ze inmiddels ook terug Raymond, ging bij mij iets sneller. 22ste zijn de ontvanger op de post gedaan, gezien het toch om een behoorlijk bedrag ging, heb ik ze maar aangetekend verstuurd. 30 september stond de pakketdienst hier aan de deur met een doos uit Duitsland, helaas niemand thuis. Ik heb ze afgelopen dinsdag opgepikt op een GLS-ophaalpunt en nu dus weer in bezit van een mooie serie ontvangers Dus: 8 dagen na verzend waren nieuwe ontvangers bij mij thuis. Nog steeds knudde van verloren kist, maar blij dat Horizon zonder enige discussie vervangen heeft (ontvangers kwamen niet allemaal van dezelfde leverancier en ik had geen bonnen meer).
__________________ Modelvliegclub de Sticks |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 | Citaat:
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. | |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Lid sinds: 23 mei 2007 Locatie: Hoogvliet Leeftijd: 41
| Citaat:
Edit: ik heb het al gevonden, het is op alle kanalen. Geweldig nieuws..
__________________ Mvg, Leo van Miert Stampede - Hyper ST brushless - Trophy Flux - Vorza Flux - SCRT10 - XTM Rail - Turnigy SCT 1:16 Laatst gewijzigd door leo-rcc; 23 november 2010 om 12:21 Reden: never mind. | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 30 augustus 2009 Locatie: België, omgeving Mechelen en Antwerpen Leeftijd: 21
|
Dit hoort hier niet thuis Hovercraft
__________________ VOLVO FH16 1/16 VOLVO FH 12 1/14 VOLVO XC60 BOBCAT Yale Forklift www.RC-powertrucks.be |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |