![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 13 mei 2009 Locatie: Almere Leeftijd: 36
|
Beste modelbouwers, ik ben bezig met de bouw van een Happy Hunter, daarbij heb ik keurig in één keer een set gekocht. De winkel heeft mij twee 12 Volt accu's verkocht, dat was handig, echter een deel van de boord-elektronica werkt op 6V en soms nog lager. Terugbrengen gaat niet meer... Nu ben ik zelf een ramp met elektronica, maar misschien weten jullie of er standaard setjes zijn die hierin voorzien. Vroeger hadje van Vellerman van die bouwkitjes, dat lukt wel, ik kan prima solderen, maar met elektronica ben ik een ramp. Graag jullie reactie |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 4 januari 2009 Locatie: Gilze Leeftijd: 26
|
Ga maar eens op zoek naar een BEC of een UBEC
__________________ >> Ossekopf Divisie! << |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
Tom, welke spanning heb je precies nodig en waarvoor? Hoeveel stroom moet er geleverd kunnen leveren? Wanneer ik wat meer weet kan ik je naar schakelingen verwijzen die voor jou geschikt zijn. Er zijn namelijk vele simpele schakelingen waarmee je bijna elke gewenste spanning kan maken, tot duizenden volts toe! Die simpele schakelingen kan je makkelijk op een stukje gaatjes print maken dus je hebt er ook geen dure zaken om printen te maken bij nodig.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 20 november 2009 Leeftijd: 18
|
Ik weet niet of je al regelaars hebt aangeschaft, maar als je regelaars koopt met BEC (battery eliminator circuit) dan heb je in ieder geval al de voeding van je ontvanger en e.v.t switch decoders. want de BEC maakt gebruik van je 12V acuu om er een geschikte spanning voor de ontvanger te maken. toch ben je inderdaad ook een 6v accu nodig voor bijv. de verlichting. in mijn Happy hunter heb ik 1x een 12V 12AH accu voor de motoren etc. en 1x een 6v 4AH accu voor de verlichting en het ankerlier. groeten, David
__________________ Happy Hunter (1:50), simpel racebootje 'wiesel' (te koop) |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 29 juli 2004 Locatie: zaandijk Leeftijd: 65
|
ik heb in de ranzow twee schakelingen liggen welke door middel van spanningsregelaars de spanning omlaag kan brengen naar de gewenste spanning, de een is regelbaar met een LM317 en de andere geeft een vaste spanning van 2,5 volt. kijk maar even bij mijn topic over de ranzow. ben op dit moment ook bezig hiervoor printen te ontwikkelen. groetjes piet |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 3 april 2010
|
Je receiver werkt op ongeveer 5 volt, daar kan je ook stroom vanaf pakken. En anders is HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY 3A UBEC w/ Noise Reduction (DE Warehouse) de oplossing, die kan je op 6 volt zetten. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Hallo mannen, ik zal de set eens omschrijven die ik heb gekocht:
![]() Van de boegschroef heb ik een afbeelding ingevoegd. Mark gaf aan dat je kan kiezen voor een BEC-systeem, maar hoe dat werkt zal ik op Google eens opzoeken want ik heb echt geen verstand van elektronica. Een eerdere fout heeft me mijn tweede Rokraft 100 gekost... Elektrisch systeem
Ik moet wel zeggen dat het lezen op het forum inspirerend werkt. Na een mindere periode hoop ik dat de Hunter mij kan afleiden. Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren. Allemaal bedankt voor jullie info. Hartelijke groet, Tom |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Verder heb ik nog een andere vraag, persoonlijk vind ik de bouwdoos van Robbe minder nauwkeurig dat bouwdozen van Graupner. Ik heb zelf een viskotter de Elke gebouwd, maar ik heb idee dat de bouwdoos van Graupner nauwkeuriger is. Er is geen onderdeel van de Robbedoos dat redelijk past. Heb ik dat mis? Of moet ik meer geduld hebben... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| besturing, boot, elektronica, printje, spanningsverschil |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |