![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2010 Locatie: Boxtel Leeftijd: 20
|
Hallo, Enige tijd geleden heb ik van een kennis van mij een Taiya Porsche 935 '78 twin turbo ( electrische rc auto ) gekregen. Ik zit nu alleen met het probleem dat er in de afstandsbediening en auto geen zendkristallen meer zitten. nu is het zo dat de zendkristallen (27Mhz) er in gesoldeerd moeten worden. Aangezien ik alleen maar zendkristallen kan vinden die je ergens in kan klikken ( het zou mogelijk zijn dat de gene die je bij de conrad kunt bestellen wel soldeerbaar zijn) is de vraag of die steekkristallen/ de gene die je bij de conrad kunt kopen gewoon in de auto te solderen zijn? Al vast hartelijk bedankt, En met vriendelijke groet Pieter. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 55
|
Beste mensen dit is echt speelgoed! Gebruik het zoals het is en probeer er niets aan te veranderen. Ga er niet aan solderen en helemaal niet als je geen kennis van de elektronica hebt. De kans dat het dan (veel) slechter of zelfs helemaal niet meer werkt is niet denkbeeldig. Die kans is zelfs vrij groot! Wil je "meer" dan moet je een "echte" modelbesturingsset kopen. Dan kan je zelf je kanaal kiezen of dat hoeft niet meer wanneer je voor een 2,4GHz set kiest. Dan kan je alles naar je believen instellen en ook nog eens veel meer functies bedienen. Kijk maar eens rond op dit forum er is heel erg veel te vinden over zenders en alles wat erbij hoort.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 18 augustus 2010 Locatie: Boxtel Leeftijd: 20
|
Hallo, Voor beide bovenstaande reacties dank, ik weet overigens best dat het speelgoed is, maar mijn broertje had het gekregen en ik dacht misschien is er iets van te maken. Ook het solderen is me bekend dat je er relatief meer mee sloopt als je pech hebt dan dat het lukt als je het niet kunt, maar ga het toch eens proberen en lukt het niet is er nog niks aan de hand. Nogmaals, beide dank voor jullie reaties |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |