![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 3 oktober 2003 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 42
|
Voor mijn nieuwste bouwproject (http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/...ic.php?t=14235) is het nodig om ook kanaal 6 van mijn Multiplex Micro 5/7 ontvanger te gebruiken. Nu zijn er zg Y-kabels te koop die de verschillende uitgangssignalen elk op een apart stekkertje plaatsen. Is zo'n kabeltje ook zelf te maken Zit de 'puls' van kanaal 6 gewoon in het 'loze' contactje van kanaal 4, of is het niet zo simpel? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 1 oktober 2004 Locatie: Nieuwegein Leeftijd: 49
|
Klopt helemaal, je zit echter met het probleem om een stekker te vinden met alle vier de contacten welke je erin kan steken, ik ben tenminste al enige tijd op zoek hierna maar kan nog niet echt slagen, wie o wie kan ons helpen..... Tom Boere
__________________ lid van raad van bestuur Vaarteam MailLine A member of IOS - Intern. OSV Society |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 26 augustus 2003 Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant Leeftijd: 23
|
standaard y-kabels zijn erg simpel. gewoon 3 rode, witte en zwarte kabels aan elkaar vastsolderen. en dan een krimpkousje erover en zorgen dat je de goeie stekkers hebt. ps. Als je via de y kabel de accu erop aansluit, dan hoef je maar 2 witte kabels aan elkaar solderen. als je er twee ailerons op wil aansluiten, kan je niet zo onafhankelijk mixen ed. EDIT: er zijn al 2 mensen voor mij |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Volgens mij zijn jullie (of een aantal) hiernaar op zoek: ![]() Kweenie waar ze vandaan komen ze zaten, in de Twin Ace maar ik heb ze vervangen voor standaard stekkers. Mocht iemand ze willen dan wil ik ze wel ruilen tegen gewone MPX stekkers. Stuur maar een PB`tje. Groet, Berto.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 3 oktober 2003 Locatie: Vlaardingen Leeftijd: 42
|
Bedankt jongens, daar kan ik wat mee! @ tom Ik heb in het verleden deze stekkertjes (zoals ook op de foto van Berto te zien is) bij Quartel gekocht, wel afschuwelijk duur, maar een compleet snoertje is nog veeeel duurder. groet, |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 18 september 2004 Locatie: Moordrecht Leeftijd: 34
| Citaat:
Kanaal 4 en 6 zitten echter op 1 aansluiting samen. Even gezocht op de Quartel site: artikel : MPX85060 MPX Splitskabel (4/6 en 5/7) € 16,70 artikel: MPX85222L MPX 4-pol. servostekker € 1,50 Conclusie: de losse stekkertjes zijn best betaalbaar.
__________________ Al mijn gratis tekeningen vanaf nu te downloaden op http://www.rcplans.nl | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |