![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
|
deze regelaar controleert per cel de spanning en is geschikt tot 22 V. mijn probleem is hoe sluit je de controlle stekker aan. deze is uitgevoerd in 3, 4 en 5 pinnen. het vreemde vind ik dat er 3 draden worden gebruikt voor de controlle. (scanning?) om 6 cellen aan te sluiten heb 7 pins nodig. het enigste wat ik kan bedenken is om de balans stekker van de lipo op te delen in een 2 en 4 cellen. en deze dan aansluiten in de 3 en 5 pins connector. wie heeft ervaring met deze ESC mbt de balans aansluiting. bbr | |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 30 december 2007 Locatie: Brugge (Belgie) Leeftijd: 34
|
ik heb dergelijke voor 3 cellen.. dus met 4 pinnetjes. ben je zeker dat ie tot 6cellen gaat? als je je balans stekker gaat delen gaat ie telkens dezelfde cel meten. eerste keer op de bv 3 pins en dan op de 4 pins. die lijnen lopen parallel.. volgens mij is er ergens e foutje...
__________________ Logo 400- Compass 6HV - Logo600SE All BeastX -FF8Super |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 februari 2008 Locatie: Hoorn (NH) Leeftijd: 17
|
Hij meet alleen de 1e en laatste cel.. heb zoon ding al eens in mn handen gehad.
__________________ Sponsored by Hobbymaniac, Gens Ace Batteries , RCbearings Hulp of (3D) Vliegles nodig? Heliexpert |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
etiket geeft aan 5.6- 26 volt zou dus max 7 lipo's zijn. --ketnet de aansluitingen zijn niet parallel uitgevoerd op de stekker --anko eerste en laatste cel lijkt mij niet waarschijnlijk de balans stekker is met 3 draden aan gesloten op balans stekker zijn ook enkele weerstanden en condensators aangebracht. houdt vermoedelijk in dat er scanning plaats vindt. bbr Laatst gewijzigd door bbr; 30 augustus 2010 om 13:42 | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 23 september 2007 Locatie: Deventer Leeftijd: 49
|
De simpele verklaring: de regelaar werkt tot en met 6 cellen. De sentry functie op de balanceer stekker voor 2, 3 en 4 cellen lipo's. 5 en 6 cellen lipo's zijn dus niet 1 op 1 op de sentry connectoren aan te sluiten
__________________ I reckon that any landing you can walk away from is a good landing. www.deventerluchtvaartclub.nl |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 3 juni 2006 Locatie: Beverwijk Roepnaam: Jeroen Leeftijd: 42
Weblogartikelen: 2 |
Als je de reviews op HK gelezen had, had je geweten dat er alleen ondersteuning voor de balancering is op 2S, 3S en 4S LiPo's. Voor 5S en 6S LiPo's is de functionaliteit niet beschikbaar en blijft de extra connector onaangesloten. Dus niet met allerlei rare bedradingen toch proberen er iets van te maken. Dan ontsnapt de rook en is de regelaar stuk. Desondanks wordt wel de totale spanning gecontroleerd en kun je de beveiligingsspanning instellen op 2,6V/2,85V/3,1V per cel. Bij het inschakelen meet de regelaar de actuele spanning en geeft na de drie oplopende piepjes aan hoeveel cellen de regelaar denkt te hebben gemeten. De regelaar gaat er van uit dat je een volle accu aansluit.
__________________ Zolang alles er nog op en aan zit, was het een goede landing. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |