![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 1 september 2010
|
Hey, Vandaag is er iets goeds mis gegaan met mijn KDS K8X ontvanger. Er sprongen vonken van af samen met wat rook en sindsdien doet hij het niet meer. Ik ben nu al even opzoek (vooral op Marktplaats) maar kan weinig vinden. Heeft iemand misschien een KDS K8X zender of weet iemand misschien of het mogelijk is een andere ontvanger te gebruiken met mijn KDS K6X zender. Ik hoop dat iemand me kan helpen want heb zin om op korte termijn weer te gaan vliegen! Alvast bedankt!!! Sjors |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 55
| Citaat:
Met de 2,4GHz is het helaas zo dat je vrijwel geheel gebonden bent aan het merk dat je eenmaal hebt gekozen. Heb je een Futaba zender dan zal je daar Futaba ontvangers voor moeten gebruiken. Dat geldt ook voor bijna alle andere merken. Pas sinds heel kort zijn er een paar andere fabrikanten die een ontvanger maken die je met een Futaba zender kunt gebruiken. Er is één maar en dat is dat die ontvanger ALLEEN maar voor Futaba zenders gebruikt kan worden. Dus één type ontvanger die voor (bijna) alle merken zenders gebruikt kan wordt bestaat bij de 2,4GHz (nog?) niet. Er zijn een paar zender/ontvanger sets die onder verschillende merknamen worden verkocht maar in werkelijkheid uit één en dezelfde fabriek komen. Van die "merken" kan je meestal de zenders en ontvangers wel door elkaar gebruiken. Voor zover mijn kennis gaat is KDS een "eigen" merk en zal je dus alleen KDS ontvangers kunnen gebruiken. Correct me if I am wrong, om het maar eens in goed Nederlands te zeggen. Je kan dus het beste op het internet rond gaan snuffelen om het goedkoopste adres te vinden en hem daar kopen. Let wel op de verzendkosten en eventuele douane kosten want soms kan je daar de mist mee in gaan en toch nog duurder uitkomen.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 1 september 2010
|
Oke bedankt voor het uitgebreide antwoord! Ik heb een KDS-8XR gevonden, weet iemand of deze ook icm de KDS-K6X werkt. Ik vind zowel bevestigende als ontkennende antwoorden. Ik hoop het want heb een mooi aanbod in de buurt gezien Sjors |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |