![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 11 september 2010 Locatie: sittard Leeftijd: 54
| hallo allemaal,al enige tijd bezig met een natuurgetrouw knipperlicht voor in een modelvuurtoren: een tijdelijke oplossing: een 555 die een ledje laat knipperen: de led wordt aangestuurd door 2 weerstanden in serie; op het knooppunt van die 2 weerstanden heb ik een elco van 1000 uF naar aarde. Effect: gedempt aan en langzaam weer uit. Per toeval kwam ik op een Amerikaanse site waar ze veel interessant spul voor de modelbouw hebben. Waaronder ook een natuurgetrouw ledlicht waarmee het lijkt ofdat het lichtpunt draait. Ik heb dit kitje inmiddels in gebruik en ga er nog wat bijbestellen. Je vindt deze kit via: www.bakatronics.com/shop/item.aspx?itemid=575" onder op deze bladzijde vindt je een video met een voorbeeld. veel succes aan ieder..... Laatst gewijzigd door meuris7q; 19 september 2010 om 13:04 Reden: webadres werkte niet |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 10 januari 2009 Leeftijd: 29
|
Leuk idee. Maar is het niet mogelijk zo'n goedkoop kermis zwaailichtje te nemen en daar een andere lens (een stuk of 2 a 3) voor het lampje te zetten en de blauwe kap eraf. Misschien wat tandwieltjes om de lenzen langzamer te laten draaien. Dan heb je tenminste een echte want in vuurtorens knippert het licht eigenlijk niet. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
dat kan, en in Amerika vind je sites waar je complete zwaailichten krijgt met lens en al: je moet er wel plaats voor hebben. Praat je over een miniatuurvuurtoren is daar meestal alleen maar plaats voor een ledje. Het ging ook om het andere spul wat ze hebben: kijk maar eens naar alle bouwpakketten die ze daar aanbieden, heel veel schakelingen heb ik hier nog nooit gezien. hier trouwens een link naar een site waar ze zwaailichten met lens hebben: The Lighthouse Peddler - Liteman Solar Beacons For Lawn Lighthouses - Outdoor Yard And Wooden Lighthouse Replica Accessories - Liteman Solar Powered Fresnel Beacon For Lighthouse Replicas |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Ik heb een website gemaakt, hoofdzakelijk over mijn 12 volt systeem in huis, maar daar staat ook wat in over mijn vuurtorens. de 2e video (west Kapelle) is die van de vuurtoren met die Amerikaanse schakeling. De video is niet zo goed gelukt, maar het geeft een idee hoe het eruit ziet.,,,,
|
| | |
| | #5 (permalink) |
|
moet ik natuurlijk wel de website erbij zetten: OVERZICHT - www.7qprojekt.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 19 januari 2012 Leeftijd: 50
|
Een chipje dat een vuurtoren smooth en natuurgetrouw nabootst vind je hier, met schema erbij: LEDTUNING.NL - Emulatie van een vuurtoren voor LEDs - 3 kanalen, voor modelbouw |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |