Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Discussie gesloten

Discussietools Weergave
Oud 8 december 2010, 16:26   #31 (permalink)

Standaard

Jammer dat iemand die een ander pad bewandelt dan het gangbare zich zo in de hoek gedrukt gaat voelen, in de verdedigende rol geduwd wordt, en het draadje stopt.
Hiermee stokt ook het delen van kennis.
Er is maar een verliezer..........Het forum

Hans
glasbloazer is offline  
Oud 8 december 2010, 18:30   #32 (permalink)

ron van sommeren's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Rayholland zit twee weken op het strafbankje. En dat is niet voor neuspeuteren.
Ik heb hem ook een veeg uit de pan gegeven, geen technische veeg maar een gedrags-veeg.
zelfbouw e-motor tipszelfbouw e-motor group • current kills

Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 8 december 2010 om 19:19
ron van sommeren is offline  
Oud 15 december 2010, 23:03   #33 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door glasbloazer Bekijk bericht
Jammer dat iemand die een ander pad bewandelt dan het gangbare zich zo in de hoek gedrukt gaat voelen, in de verdedigende rol geduwd wordt, en het draadje stopt.
Hiermee stokt ook het delen van kennis.
Er is maar een verliezer..........Het forum

Hans
Dat is iets wat mij ook steeds vaker opvalt. Als mensen het niet eens zijn met criticasters of meer optimistische en avontuurlijke modelbouwers, dan is het al vaak een ban.

Ik heb het niet gevolgd ofzo, maar het verbaasd me een beetje, zeker met die discussie onlangs in het achterhoofd. Het doet me zelfs denken aan hoe op sommige clubs anders denkende weggewuift worden met hoongelach. Totdat hun ongelijk gedemonstreerd wordt....
Quasti is offline  
Oud 16 december 2010, 01:36   #34 (permalink)

Corrien's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Standaard

Misschien dan toch eerst volgen en dan pas oordelen? Het gaat hier namelijk niet over het bewandelen van afwijkende paden, maar afwijkend forumgedrag. Lees: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...problemen.html Daarnaast verspeelt iemand natuurlijk alle respect als 't ie opzettelijk een draadje verziekt door zijn postings te verwijderen.

Ondertussen blijft het best wel interessant om verder te lezen hoe men met de software van deze zender aan het knutselen is. Daarvoor kun je, zoals Volhout hierboven opmerkt, op meerdere draadjes van RcGroups terecht. Het zijn wel honderden bladzijden, dus als je er nog aan moet beginnen ben je even zoet.
Oud 16 december 2010, 23:13   #35 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Corrien Bekijk bericht
Misschien dan toch eerst volgen en dan pas oordelen? Het gaat hier namelijk niet over het bewandelen van afwijkende paden, maar afwijkend forumgedrag. Lees: http://www.modelbouwforum.nl/forums/...problemen.html Daarnaast verspeelt iemand natuurlijk alle respect als 't ie opzettelijk een draadje verziekt door zijn postings te verwijderen.
Dat is naar mijn idee echt hetzelfde. Het begint namelijk vaak met iemand die reageert op wat hij of zij ziet als off-topic gezwets en vervolgens voelt de een na de ander zich beledigd of moet zo nodig afreageren op in hun ogen beledigende opmerkingen of meningen.

Forumgedrag, dat wil zeggen de vorm van reactie en de mate van (geschreven) aggressie (en het is maar net hoe je dat interpreteert) daarbij komt echt niet uit de lucht vallen. Er zijn veel te veel mensen te snel op hun tenen getrapt en als je het mij vraagt wordt dat door het stellen van kleuterschoolregels niet beter. Mensen heb ik al zien appelleren aan het forumtopic in door hen gestarte topics, dat pakweg 3 maanden lang al niet meer exact ging over die allereerste post, alsof die meer bredere discussies in zo'n topic het einde van de wereld betekent (voor hun ego?).

Overigens is het naar mijn idee iemand's goed recht om zijn eigen posts te verwijderen of aan te passen. Dan moet je als forum dergelijke handelingen maar uitschakelen, iets wat ook kan en in sommige gevallen helemaal niet zo gek is. Je moet je alleen afvragen of dat wederom niet valt onder diezelfde kleuterregels, regels die bij bepaalde mafkezen alleen maar zullen uitnodigen om te gaan etteren op een forum.

Begrijp me overigens niet verkeerd, de moderators hier doen naar mijn idee gewoon goed werk.

Laatst gewijzigd door Quasti; 16 december 2010 om 23:33 Reden: Excuus voor de off-topic opmerking, maar let wel dat het hier gaat om hoe informatie beperkt wordt..
Quasti is offline  
Oud 17 december 2010, 02:37   #36 (permalink)

ron van sommeren's schermafbeelding

Leeftijd: 50
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Quasti Bekijk bericht
Dat is iets wat mij ook steeds vaker opvalt. Als mensen het niet eens zijn met criticasters of meer optimistische en avontuurlijke modelbouwers, dan is het al vaak een ban...
Dat is zeer ernstig natuurlijk. Als je mij een paar voorbeelden van discussies geeft waar dat is gebeurd, zal ik e.e.a. eens aankaarten bij de 'directie'.

Of gooi je nu 'off_topic reacties verwijderen' en 'ban' door elkaar?
zelfbouw e-motor tipszelfbouw e-motor group • current kills

Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 17 december 2010 om 03:08
ron van sommeren is offline  
Oud 17 december 2010, 08:36   #37 (permalink)
Beheerder van dit forum

Robert's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 13
Standaard

Heren,

Laat duidelijk zijn dat het natuurlijk onzin is dat kritiek niet gegeven mag worden.. Dit is en blijft een open discussieplatform... Zo zijn er momenteel honderden topics waar niet ingegrepen hoeft te worden, daar zul je ons dan ook niet snel in de beheerdersrol vinden.. Ikzelf kan helaas niks meer terug zien wat er hier is foutgegaan omdat de topicstarter heeft besloten deze hele discussie om zeep te helpen door te gaan editten..

Ik moet deze mogelijkheid maar eens gaan heroverwegen... Hier zie je hoe dat fout kan lopen..

Robert
Oud 17 december 2010, 08:37   #38 (permalink)
Beheerder van dit forum

Robert's schermafbeelding

Leeftijd: 38
Weblogartikelen: 13
Standaard

Trouwens, slotje....

Deze discussie hoort hier niet in model elektronica..

Robert
Oud 19 december 2010, 21:22   #39 (permalink)
Moderatorteam

Burp's schermafbeelding

Leeftijd: 44
Standaard

Bericht van forumbeheer:
Ik heb ondanks dat het topic op slot is de discussie gered van de ondergang. Verwijderde berichten weer teruggeplaats. Topics worden anders helemaal uit hun verband gerukt en dat is niet de bedoeling. Bij deze dus weer compleet.

Martin
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica
Discussie gesloten

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten