![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 26 december 2008 Locatie: alphen aan den rijn , zuidholland Leeftijd: 37
|
savox heeft nu een mooie servo die 26kg kan leveren op 7.4 volt Savox SC-1268MG High Voltage Ultra Torque Digital Steel Gear Servo kan iemand mij vertellen hoe je zoiets aansluit? ik heb een systeem dat gevoed word door een 2s lipo maar mijn ontvanger heeft maar 6 volt. en volgens mij zie ik bij deze servo gewoon 3 draadjes zoals elke servo heeft op 6 volt.. Features:
|
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Lid sinds: 26 december 2008 Locatie: alphen aan den rijn , zuidholland Leeftijd: 37
| Citaat:
een 7.4 lipo rechtstreeks aansluiten op mijn ontvanger ? bedoel je dat? en dan de bec van mijn regelaar gebruiken voor led of een fan? dat is toch niet echt een antwoord op mijn vraag | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
een tussenbrug maken. de + onderbreken vanaf ontvanger naar je servo en deze plus direct aan je accu aansluiten.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Of een ontvanger gebruiken die daar tegen bestand is en op 7,4 volt mag werken. Er komen steeds meer ontvangers en servo`s die direct op 2S LiPo aangesloten kan worden.
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Lid sinds: 2 maart 2008 Locatie: Tilburg Leeftijd: 31
| Citaat:
Bedoel je + ontvanger weer naar + accu en + accu weer naar de servo. Lijkt me niet dat dat kan. Of + ontvanger niet gebruiken en alleen de - en signaal draad naar de servo. en de + rechtstreeks van de lipo halen. __________ check trouwes wel even of de servo 2cell lipo geschikt is. Sommige servo,s kunnen 7.4v aan maar gaan stuk bij een 2 cell lipo. Want die is vol 8.4v...................
__________________ Pilot RC 27% Extra, Lorenz high society, sebart wind S, EF extra 300 EXP, T7C. Laatst gewijzigd door r.marijnissen; 11 november 2010 om 21:48 | |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
servo is speciaal geschikt voor 2 cell lipo ik ben niet van plan om andere ontvangers aan te schaffen ik wil graag schematisch weten hoe ik deze servo moet aansluiten ik rijd dus wel met 2 cell lipo ik heb nog wel andere zaken op een ontvanger zitten die gewoon moeten blijven werken zoals een winch en verlichting edit: ik heb nog een castle creations BEC die ik per 10de volt kan instellen tot max 9 volt. deze zit nog nieuw in het zakje.. als ik deze bec op 7.4 volt instel , hoe zit het dan met mijn ontvanger. RX/TX is een flysky 6ch 2.4ghz stick Laatst gewijzigd door murky123; 11 november 2010 om 22:35 |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Ik neem aan dat de ontvanger nu met maximaal 6 Volt wordt gevoed uit een BEC of een ontvangerpack en dat je een servo wilt laten werken op een hogerer spanning. De huidige ontvangervoeding kan blijven zitten omdat de ontvanger moet blijven werken op de huidige spanning. Aan de servo zitten drie draden, meestal zwart, de min. Wit de impuls uit de ontvanger en een rode de plus. Al deze draden worden via de connector op de ontvanger aangesloten, en dan werkt de servo op de ontvangerspanning. Je moet nu de rode draad uit de connector halen. Dat kan door het lipje met een speld o.i.d. op te lichten. Deze draad gaat nu naar de plus van de Li-Po. De Aan de zwarte draad moet je een extra draad solderen die naar de min van de Li-Po gaat. De servo werkt nu op de Li-Po spanning. Vergeet niet alle verbindingen goed te isoleren. Sluiting zorgt voor vuurwerk. Ook de plus en de min niet verwisselen.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen Laatst gewijzigd door N.P.S.; 11 november 2010 om 22:31 |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
de plus van de servo uit de stekker halen en deze direct aan de accu knopen. de ontvanger moet nog steeds via de bec aangesloten worden.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
aan de zwarte draad van de servo een extra draadje solderen naar de lipo toe? zoals je beschrijft werkt de servo dus buiten de regelaar om? | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Als de Lipo die aan de snelheidsregelaar is aangesloten ook wordt gebruikt om de servo te voeden, dan kan je de zwarte draad vergeten. De zwarte draad van de servo is dan via de ontvanger en ESC met de min van de Li-Po verbonden. Dan alleen de rode draad uit de servoconnector halen en aan de plus van de Li-Po aansluiten. Die Li-Po mag niet meer dan twee cellen in serie hebben! Dus 7,4 Volt.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
oftewel in de 1:1 termen te spreken, de min is de massa?
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
|
De tekening is juist maar het zal beter zijn als de min naar de servo OOK rechtstreeks van de accu zou komen. Dan loopt de stroom van de servo namelijk niet meer door de min draad naar de ontvanger wat de kans op storingen kan verkleinen.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |