![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 16 maart 2009 Locatie: barneveld Leeftijd: 17
|
Hallo het assan 2,4 ghz systeem schijnt niet te hoppen van frequentie, (zie ik net in een FPV draadje). dan zou het in theorie kunnen dat je gestoord kunt worden door iemand anders of zie ik dat verkeerd? of heeft elke ontvanger een iets andere frequentie? Mvg wilbert |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 3 april 2010
|
Kans is echt heel klein, ik kan me zelfs geen gevallen herinneren. Assan kiest bij het opstarten een stuk van de band wat het minst gebruikt wordt. Wil je echt meer zekerheid, ga dan voor Futaba of FrSky. De laatste gebruik ik al geruime tijd naar tevredenheid. Ook kilometers bereik. |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
ok, omdat ik pas nogal wat rare dingen heb beleefd met mn calmato ben ik een beetje opzoek wat de oorzaak is. maar het is waarschijnlijk de antenne,s die niet op de voorgeschreven 90 graden lagen. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Een DSSS systeem, zoals Assan er eentje is, zoekt eerst naar een vrij kanaal en schakelt dan de zender in op dat kanaal. Met 2,4 GHz systemen is het echter mogelijk om met meerdere op één kanaal te werken, zonder dat je last van elkaar hebt. Ontvangers luisteren namelijk uitsluitend naar het ID van de eigen zender. Als het erg druk wordt op dat ene kanaal krijg je eerst, dat alles trager gaat werken. Pas als het kanaal verzadigd raakt (= errug druk bezet) kan het systeem uitvallen. Als je wil weten hoe DSSS werkt kun je bij Wikipedia terecht: Direct-sequence spread spectrum - Wikipedia, the free encyclopedia
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
| Citaat:
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
er zijn nog geen berichten van dubbele id's bij assan wel bij corona en frsky.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
of aan de lader, heb zojuist 2 nieuwe laders besteld de oude gaat weg omdat hij nou wel hele rare dingen vertoond. | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Lid sinds: 10 oktober 2002 Locatie: Huizen, BosModelAir basis Leeftijd: 36
|
Zwaar lopende servo`s?!?!?!? je bedoelt dat de aansturing zwaar loopt maar de servo`s wel goed zijn nee ik aan. Tja, bij een Calmato lopen ze niet altijd helemaal echt soepel maar zo zwaar dat de ontvnager gek gaan doen heb ik nog niet meegemaakt. En waarom 2 laders besteld
__________________ Zie al onze modelvliegtuigen op: BosModelAir |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
er zijn problemen gemeld. en de aantallen zijn nog onbekend. beide fabrikanten zijn er volgens mij nog niet mee naar buiten gekomen. of het problemen oplevert in praktijk die kans is klein maar wel aanwezig.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
maar over de laders (wat denk ik ook het probleem is) reden voor aanschaf nieuwe lader: 1 de toetsen zijn ontzettend lam 2 hij balanceerd lipo's totaal niet 3 de voltmeter wijkt ontzettend af 4 hij laad ontzettend raar, ik had een nimh ontvanger accu geladen hij zegt dat hij vol is, de accu was helemaal leeg (2700 mah accu) en hij laade er maar 1500 in. start opnieuw de lader en de overige 1200 mah laad hij er in. ik denk dat op die manier de calmato is gecrasht, ik dacht dat de accu vol was maar hij was gewoon half leeg. die lader vertrouw ik gewoon niet en dat geeft me geen goed gevoel ik doe hem weg dan kan het de lader niet meer zijn. ook een nieuw ontvanger accutje, nu zit er een sanyo pakket in maar dan schijnen niet me meest perfect paketten te zijn. koop wel zon wit eneloop pakket of zijn er nog beter paketten? voor de rest de stroefheid er zo veel mogelijk uithalen en de antenne,s netjes op de 90 graden manier leggen. de ontvanger was toen ingepakt dat mog ook niet dus dat gaan we dat ook anders doen, maar dat was de 2e keer met mn nieuwe calmato. de 1e keer met de grote crash was de ontvanger niet ingepakt en toen gebeurde het ook. wat er precies gebeurde was dit: ik vloog rustig wat rondjes en in eens ging het toestel steeds taaier reageren. dus totaal niks meer kunnen doen en ging letterlijk RECHT de grond in. ik wil dit echt niet nog een keer beleven en zeker niet met de nieuwe calmato dus ik ga goed zoeken wat het is (ik denk de lader) en dan kunnen we het nog een keer proberen. Mvg wilbert | |
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Weblogartikelen: 1 | Citaat:
Citaat:
"vermoedelijke situatie" Ik zet zender + ontvanger van ASSAN aan. Wordt gebind op vrij kanaal. FPV vlieger zet zendapp. aan, zend uit op 150mw. Ik kom voorbij vliegen over het veld, zit midden in zijn zend gebied en hoppa. Geen signaal meer tussen mij en mijn vliegtuig. Hierna op zeer korte hoogte (terwijl ik net bezig was een rol te maken) opnieuw gebind met ontvanger en had weer signaal. Dit is dan ook de reden dat ik voor het serieuzere spul (dus geen multiplex foampies, of indoor spul) voor een ander merk ga dan ASSAN. Laat me wel duidelijk zeggen, dat dit een bewuste eigen keuze is. Ik zeg niet dat ASSAN slecht is, want het is wat dat betreft een van de betere, goedkope 2.4Ghz merken. Mijn MX12 omgebouwd naar 2.4Ghz ASSAN blijft dan ook gewoon in de collectie.
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV | ||
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 3 april 2010
| Citaat:
Corona wilde dit alleen na lang aandringen toegeven. Daarnaast heeft Corona nog geeneens channel hopping. En zijn ze niet van plan iets aan de huidige problemen te doen. Ik heb Corona, Assan, Futaba FASST en FrSky gehad en gebruik nog steeds de laatste vanwege de waarschuwing als ik te ver dreig te vliegen en het belachelijke bereik (3km+ met CE keur). @5p1k3: Problemen met Assan en FPV'ers op 2.4GHz kan je trouwens voorkomen door de FPV'er eerst zijn spul aan te laten zetten, dan kiest Assan vanzelf een ander kanaal. Channel hopping RC's storen zoveel op het beeld van FPV'ers (omdat ze groot deel van de band gebruiken) dat je sowieso geen last hebt van FPV'ers. Laatst gewijzigd door Baggus; 11 december 2010 om 11:30 | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 11 januari 2008 Locatie: Daar waar file staat. Nuttige Berichten: -666 Pincode: 6669 Leeftijd: 32
Weblogartikelen: 1 | Citaat:
Maar het akevietje met de FPV vlieger(s) in kwestie is simpel opgelost. FPV vliegen niet op het veld, indien er gevlogen wordt op 2.4Ghz. Dus mijn FPV setje wordt een 5.8Ghz setje denk ik Of 2.4 en dan niet op het veld vliegen. Sowieso is FPV vliegen leuker in een omgeving anders dan die van je eigen veld (vind ik dan tenminste)
__________________ 5p1k3 gaat schaalvliegen: Tigermoth van Flair, Pipercup 1/4 van Sig, Sopwith Camel van Hangar9 en FPV | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |