![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 1 november 2004 Locatie: Sneek Leeftijd: 59
|
Via eBay een Webra Nano 6 op de kop getikt, die kwam vandaag binnen met een kristal erin met de opdruk 40.240 E-AM/FM. Dit moet een heel laag kanaalnummer zijn op de 40 MHz frequentieband maar ik kan het in geen enkele lijst vinden... Wie weet welk kanaal dit is en of er een passend zenderkristal voor te vinden is? Groeten, Jan.
__________________ Boatsjefarders, noflik folk. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
| What Channel is 40.240mhz? RCLine Modellbau Forum - Quarze als ik het goed begrijp en in een grijs verleden herriner heeft het te maken met het verschil tussen zend frequentie en ontvangst frequentie. De 2 kristallen TX / RX zijn ook niet gelijk hier zit een verschil in daarom moet je ze ook niet omdraaien. Of dit het verschil is zoals hier boven aangegeven zou kunnen dat weet ik niet "meer". EDIT: Bingo! http://www.sk-creations.de/frontenh/Technik.html kanaal 53 zou dit moeten zijn.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 februari 2003 Locatie: Warmond Leeftijd: 48
|
Jan, ontvanger kristal voor kanaal 53 40Mhz-band. Ontvanger kristallen (vaak) 455 kHz lager dan kanaalfrequentie. (* op de vingers getikt/ gecorrigeerd door Bruno van Hoek Google: "40.240 Mhz: 4e resultaat zelfs hier op het forum. http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-probleem.html 6e resultaat: http://www2.produktinfo.conrad.de/da...Quarzpaare.pdf Google is my friend. Laatst gewijzigd door Hans N.; 12 december 2010 om 00:49 |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
toch apart dat we verschillende hits krijgen op dezelfde zoek resultaat. de link naar mbf kwam in de eerste 20 bij mij niet voor hans ik zoch alleen weliswaar op 40.240Mhz zonder de spatie dus.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 februari 2003 Locatie: Warmond Leeftijd: 48
|
Voor mijn werk gebruik ik Google ook vaak om coding van diverse exotische programmeertalen te begrijpen. Daarom gewend om zoveel mogelijk spaties te gebruiken, als het gevonden resultaat aan elkaar geschreven is, laat Google dat ook zien. As I said: Google is my friend |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
![]() 40.240 + 0.455 = 40.695 is inderdaad kanaal 53.
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. Laatst gewijzigd door Bruno van Hoek; 12 december 2010 om 00:46 | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| De 'E' staat voor 'Emfänger' dus dat is alvast goed in je Nano ontvanger.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 23 augustus 2002 Locatie: Almere, MVA / ex-Daedalus Amsterdam Leeftijd: 58
| Citaat:
![]()
__________________ F2B or not to be, to me no question! Ik doe geen vriendenlijst, ik ben er voor jullie allemaal. | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |