![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Wijk bij Duurstede Leeftijd: 36
|
Hoi, voor de vleugel van mijn P51D wil ik een multistekker maken, want er gaan nogal wat draden heen en weer. Om precies te zijn: 2 rolroerservo's: 6 draden 1 hoofdlandingsgestel servo: 3 draden 1 staartwiel landingsgestel servo terug (regelaar komt in de vleugel): 3 draden 1 anti collision light (komt van regelaar naar staart): 2 draden. Nou zoek ik hier dus een multistekker voor, maar ik vraag me ook af hoeveel draden ik mag combineren, bijvoorbeeld door alle minpolen door 1 pool van de stekker te voeren, en alle pluspolen door 1 pool van de stekker. Dat zou weer 7 draden schelen. Maar de pooltjes van de meeste multidtekkers lijken me zo iel. Wat leert jullie ervaring? Dank, Hugo
__________________ Mijn succesvolle HK450GT heli set-up en info |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 9 februari 2003 Locatie: Warmond Leeftijd: 48
|
Hugo, sub-D stekker en een chassis-deel. Sub-D Wordt bij zwevers ook veel toegepast. Goed pas maken, en je hoeft niet meer al die stekkers vast te koppelen. Hans |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
Ik gebruik altijd de groene 6 polige van Multiplex. Op 1 stekker zet ik 2 servo,s (elk draadje 1 pin ) Als je 2 verschillende naast elkaar zet (1x mannetje, 1x vrouwtje) kan je ze ook niet verkeert aansluiten. Zo komt het straks ook op de TC Piper (2 servo,s en 2x licht) De sub-D stekker pinnen zijn mij te dun en klemmen ook niet geweldig. Mvg Johan |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 30 augustus 2007 Locatie: Wijk bij Duurstede Leeftijd: 36
|
@ Hans N: Dank, ik kijk evenbij Conrad voor zoiets, liefst met vergrendeling of zo. @ Plotterwelt: Ja, die ken ik wel, maar dan rood van HC. Dan moet ik er inderdaad 2 gebruiken, maar dat kan ook wel. Goed idee van het omdraaien . Hugo
__________________ Mijn succesvolle HK450GT heli set-up en info |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 29
|
Grond en +V kun je gewoon groeperen van alle servos. Daarna heb je slechts 1 signaal draad per servo erbij. Bij een toestel met 2 rolroer servos en 2 flap servos kom je dus al heel goed toe met 1 multiplex plug.
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 5 januari 2008 Leeftijd: 42
|
Ik gebruik Ashlock connectors hiervoor. Hier te krijgen: ASHTEK Electronics - Connectors Ze zijn te krijgen van 2 pools tot 12 pools en ze hebben een vergrendeling. ![]() Dit is natuurlijk maar de ene helft van de stekker. Helaas zijn de crimp-contact-pennen iets langer als die van servo stekkers. Dus zul je al je draden opnieuw moeten crimpen. Maar dat is gelukkig een simpel werkje met een goede crimptang. Danny Laatst gewijzigd door Belgarath; 15 december 2010 om 23:56 Reden: url toegevoegd |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |