![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 29
|
Tot voorheen heb ik in mijn zender altijd de orginele 40Mhz module en een assan module gehad, maar nu heb ik er een Frsky module bij om de 40Mhz module te vervangen, alleen heb ik nu wel een vraag. De situatie nu: - 40Mhz module heeft 4 aansluitingen: GRND, +BATT, +6v, en PPM. - Assan module heeft 3 aansluitingen: GRND, +BATT, en PPM. - Schakelaar die tussen de twee modules schakeld: +BATT en PPM. Ik meen dat ik toen der tijd op aanraden ook het PPM geschakeld heb omdat de 40Mhz module naast de batterij voeding ook nog een +6v voeding heeft en dus daarom altijd deels actief bleef. Maar nu de frsky 2.4ghz module hem gaat vervangen zal de +6v lijn komen te vervallen en wordt bij het schakelen van de voedingdraad een van de twee modules volledig uitgeschakeld. Dus nu de kern van de vraag: Moet ik de PPM draad nu nogsteeds laten schakelen, of is het beter om die gewoon "hard" aan de modules te solderen voor zo min mogenlijk storingen?
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
| Ja! De ingangskring van het uitgeschakelde module zal in de meeste gevallen een belasting blijven geven op het ppm-signaal en dat is ongewenst.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 22 februari 2004 Locatie: Roosendaal Leeftijd: 29
|
Aha, vakkundig antwoord. Dus +6v afschermen, +BATT en PPM aftakken met een grendelschakelaar, en grond gewoon doorverbinden. Simpel genoeg. Bedankt weer, Jan!
__________________ Geen KNVvL lid en toch gelukkig! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |