![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #31 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Waar is die Chinees toch gebleven?
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| |
| | #32 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
| Citaat:
V.w.b. modelherkenning is het bijv. niet zo, dat dit door meerdere nieuwe merken wordt gevoerd. Het is een gepatenteerd systeem, dat dus eigenlijk door slechts één merk gebruikt mag worden. Ook is het niet zo, dat een ontvanger een virtueel ID heeft (wat dat ook moge zijn). Het is de zender, die als aanvulling op zijn GUID een model-ID meestuurt. Tijdens het binden slaat de ontvanger deze ID's op. De problemen, die Volhout met de gasfunctie had, hebben niets met servo reverse van de gasfunctie te maken, maar vrijwel zeker met het ontbreken van een throttle reverse. Dat zijn twee verschillende begrippen. Deze functie ontbreekt bijv. ook bij veel JR-zenders (en dus ook bij Spektrum). Voor een brandstof vlieger, die met getrokken gas vliegt, zit er dan niets anders op dan de gasfunctie te (laten) omsolderen. Functies als stationair gas en throttle cut heb je daarbij nu eenmaal nodig. Nu heb ik voor deze Turnigy zender bij mijn weten nog niet eerder voor iemand de gasfunctie omgesoldeerd en momenteel ligt er hier ook niet zo'n zender, dus ik durf mijn hand er niet voor in het vuur te steken dat deze functie daadwerkelijk ontbreekt. Het is echter gekopiëerde software en het probleem komt zeer herkenbaar over.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. | |
| |
| | #33 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juli 2008 Leeftijd: 52
|
@Quasti: Misschien heb ik de instellingen in de V2 software verkeerd gemaakt, maar ik koos mode 1, en inverteerde de servo voor het throttle kanaal. In principe werkt het alles dan goed voor mij. Behalve, als ik het stationair toerental van mijn motor wilde veranderen (minimum gas), moet ik het end point in het menu instellen. De trim switch werkte niet. Maar wel bij vol gas. Misschien dat ik (zoals Jan ook al aangaf) een "throttle reverse" functie over het hoofd gezien heb. Bij de open source firmware is het een instelling in het setup menu. Zowel het alarm (als je de zender aanzet met de gas stick in een andere stand dan idle) als de trim (trim regelt alleen bij min gas). Ook is deze "throttle trim" functie uit te schakelen zodat hij over het hele bereik werkt, zoals de andere trims. Overigens heb ik het fenomeen wat jij beschrijft (met de modellen) niet kunnen dupliceren. Als ik (ik heb maar 1 zender) model 1 kies, en vliegtuig 4 aanzet, dan kan ik het gewoon bedienen. Eerlijk gezegd, ik weet (door heel dat gedoe met die open source firmware) redelijk hoe die zender inwendig werkt, en er is gewoon geen mogelijkheid dat de de modelkeuze op een of andere manier de digitale RF verbinding kan beinvloeden. De RF circuits krijgen alleen een PPM signaal, dat er net zo uit ziet als een signaal van een oude analoge zender. Het is (en dat heb ik getest met een zender van een vriend) wel zo dat zender B onmogelijk een toestel kan besturen wat is ge"bind" met zender A. Maar alle modellen die ge"bind" zijn met zender A werken allemaal onafhankelijk van de keuze van het model in het menu. Zover ik weet is dit alleen mogelijk met een "full digital" zender.
__________________ Je kunt de klok niet terug draaien .... maar je kunt de klok wel opnieuw opwinden ! Laatst gewijzigd door Volhout; 11 januari 2011 om 14:47 |
| |
| | #34 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 april 2010
| Citaat:
Ik zal je niet vervelen met taalpurisme, maar vooringenomen betekent 'bevooroordeeld'. Een mening kan meer neutraal zijn, maar ook een heel stuk minder neutraal. Dat valt vooral op wanneer feiten een mening tegenspreken. Dat is het enige wat ik daarmee heb willen aangeven. Dat je uit gaat van je eigen mening voor wat betreft feiten is daarnaast een beetje vreemd wanneer het in deze discussie om zeer concrete dingen gaat. Dus jullie roepen dan maar wat? Tja, dat was nou precies wat ik al vreesde en dat is ook waarom met jullie geen discussie valt te voeren. Het gaat naar mijn idee om de feitelijke juistheid die je gewoon kunt constateren in praktijk. Ik ga dan ook uit van constateringen en bewijsvoering middels goede argumenten of voorbeelden uit de praktijk. Wat hier doorgaans normaal gevonden wordt is meewouwen met de heersende winden. Daar komt dan met regelmaat geen neutrale beeldvorming aan te pas! Overigens vind ik jou gezeur, wat riekt naar het willen aansmeren van een ban een beetje kinderachtig worden. Reageer dan niet, dat heb zelfs ik ook al eens gedaan, maar wederom lees je allerlei aggressie waar je dat helemaal niet moet zoeken. Als je je aangesproken voelt, dan is dat toch echt vooral jou probleem en als je het dan toch al over mensen in hun waarde laten hebt dat geldt natuurlijk ook andersom. | |
| |
| | #35 (permalink) | |
| Citaat:
Heb je wel je je gebind terwijl je een ander model gekozen had? Dat heb ik wel gedaan namelijk. Geen idee of dat mogelijk van invloed is. Ik denk het niet eigenlijk, maar goed. Laatst gewijzigd door Quasti; 11 januari 2011 om 19:11 | |
| |
| | #36 (permalink) | ||
| Citaat:
Al sinds de eerste 2,4Ghz systemen wordt goed gekeken hoe anderen problemen oplossen, dus een patent betekent niet veel. Hooguit dat een bedrijf zal moeten betalen wanneer hun eigen versie te veel op dat van de concurrent lijkt (of in essentie volledig hetzelfde werkt). Citaat:
Kortom, ik kan er keihard naast zitten hoor, maar mogelijk is dat toch vooral omdat we het over wat anders hebben? Nu denk ik dat Volhout het wel weet, maar een throttle cut zit ook op deze zender, al moet je die natuurlijk wel activeren. | ||
| |
| | #37 (permalink) | |
| Citaat:
Ik weet dat het eenrichtingsverkeer is naar de ontvanger toe, maar dat betekent nog niet dat je op een bepaald moment een overschrijfbaar ID niet kun vaststellen. Daar zijn zat methodes voor te bedenken. | |
| |
| | #38 (permalink) | |||
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat verzin je zelf. Er is niet één groot merk, dat straffeloos patentrechten schendt. Je moest eens weten wat de sancties zijn en je zou ook eens moeten weten hoe goed de mededingingsautoriteit in bijv. Duitsland functioneert. Nu zijn er binnen de RC minder patenten dan menigeen veronderstelt, maar die er zijn worden door de grote merken gerespecteerd. Dat Chinese fabrikanten buiten schot blijven klopt, maar alleen zolang ze er geen officiële vertegenwoordiging op na houden.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. | |||
| |
| | #39 (permalink) |
| Lid sinds: 28 september 2010 Leeftijd: 23
|
fieuw! Meningen zijn hier duidelijk ernstig verdeeld!!! Wie heeft er allemaal deze zender aangeschaft en gebruikt deze nog? Wat zijn jullie bemerkingen? En wie heeft deze aangeschaft en regelrecht in de vuilbak gesmeten? En wat zijn jullie bemerkingen? En zijn er vergelijkbare toestellen 9ch rond deze prijsklasse? grts! |
| |
| | #40 (permalink) | |
| Citaat:
Voor de beginnende hobbyist kan ik je de zender aanraden. De prijs is goed, de qualiteit als je er een ontvangt die werkt is top en het programmeren spreekt zo voor zich dat je geen handleiding nodig hebt. Geen nood een handleiding is op internet wel te vinden onder andere namen ( iMax 9c bijv.). Als een laag budget je voornaamste zorg is om in deze hobby te stappen, dan zou ik deze zender zondermeer adviseren. Dan heb je ook nog een zender waar je redelijk ver mee kunt komen, alvorens je tegen de beperkingen aan loopt. Die beperkingen moet je dan zoeken in zeer bijzondere mixes e.d. De 8 kanaals ontvanger is helaas vrij groot, maar je kunt ook 6 kanaals HK v2 ontvangers kopen, die werken ook. In de praktijk blijkt de zender betrouwbaar en kan zich goed meten met de bouwqualiteit van bijvoorbeeld de Esky zenders en een beetje de Spektrum zenders. In feite is de software die erin zit vrij basic, maar als beginner zit je toch niet te wachten op alleen maar verwarrende opties. Met deze zender krijg je een vrij stevige basis aan opties voor zwevers, motorvliegtuigen en heli's. Ik vlieg momenteel zowel heli's als gemotoriseerde zwevers met de zender en ben er goed over te spreken. Het is niet het beste sinds gesneden brood ofzo, begrijp me niet verkeerd. Maar het is zeker een zender waar een beginner goed mee uit de voeten kan. Helaas heb je overigens wel gelijk en wordt er op de diverse met name Nederlandse fora nogal vaak alleen maar negatief en laatdunkend gesproken over deze zender zonder dat iemand in de 'groep' (waarschijnlijk) ook maar de zender heeft aangeraakt. Ik zou wat dat betreft dan ook eens op YouTube zoeken voor wat meer directe informatie. Ik feite is alles te vinden zonder de eenzijdige commentaren van mensen die de zenders niet echt kennen. | |
| |
| | #41 (permalink) |
| Lid sinds: 28 september 2010 Leeftijd: 23
|
dank voor snelle antwoord! Ja komt zo beetje overeen met alles wat ik gevonden heb en gelezen heb enz... Ik zie mezelf idd nog geen ingewikkelde zender Computers kopen en instellen daar wacht ik nog ff mee. En omdat ik student is is idd budget redelijk beperkt. Natuurlijk weet ik ook wel dat dit niet de goedkoopste hobby is. Maar om dan direct een zender van 500 euro te kopen om te gebruiken op een DIY toestel dat zoveel niet kost leek mij wat overdreven. Op HK site staat 9CH zender en 8 ontvanger. Maar ik veronderstel dat je "eventueel" een 9Ch ontvanger kan aanschaffen voor deze zender. Of niet? |
| |
| | #42 (permalink) |
| Lid sinds: 12 januari 2011
|
ok, omdat er toch nog mensen hier in dit draadje zijn, die niet bevooroordeeld zijn en gewoon naar eerlijke info vragen (Yov) zal ik hier mijn bevindingen posten over mijn eigen turnigy 9x-v2. In eerste instantie wou ik eigenlijk niet in dit draadje posten, want wanneer je hier in dit topic zegt dat je zeer tevreden bent met je china zender staat dit volgens mij gelijk aan het vloeken in de kerk en wordt je meteen van alle kanten ' aangevallen'. maargoed ik ga het toch maar wagen: dus hier MIJN EIGEN bevindingen over MIJN EIGEN Turnigy 9x -v2. Niet gebaseerd op andere posts ergens op het internet. niet gebaseerd op een of ander you-tube filmpje. gewoon gebaseerd op mijn eigen bevindingen: 1. qualiteit van de behuizing, knoppen, sticks: 4 van de 5 punten. de gehele zender ligt lekker in de handen en voelt rubuust aan. de sticks zijn niet te stroef en niet te soepel. de knoppen, schakelaars en switchen zijn van uitstekende qualiteit. display is groot genoeg en makkelijk af te lezen. einige nadeel vind ik dat ie wat te zwaar is aan de voorkant (ik heb wel de standaard batteryvak vervangen door een 2s lipootje) 2. 2.4ghz RF gedeelte: 4 van 5 punten. binden van tx en rx is een fluitje van een cent mbv de bindplug. reikweide is ook fantastisch (+-1km getest en geen enkel probleem). Ik vlieg niet in een club, dus over onderlinge storingen en eventuele dubbele id's ofzo kan ik niks zeggen. maar dit is een frequency hopping 2.4ghz zender/ontvanger (FHSS technologie zoals die ook door futaba wordt gebruikt) dus dat zal allemaal geen probleem zijn. ik vlieg nu ongeveer een half jaar met deze zender/ontvanger en heb tot nu toe geen een storing/glitch gehad. ik vlieg zelf op dit moment o.a. een 'parkflyer' met aparte rolroeren. deze rolroeren heb ik apart geprogrammeerd met de 9x (+100%/-100%). configureren was ook een fluitje van een cent. enige nadeel is dat de rx module geen failsave heeft. maar voor een parkflyer vind ik dit niet zo erg. letop: failsafe is niet bedoeld om het vliegtuig zonder kleerscheuren naar beneden te brengen (is natuurlijk wel meegenomen), maar is bedoeld voor de veiligheid van personen. oja, en de standaard tx module vind ik persoonlijk een beetje te groot/te zwaar. maar voor 9$ heb je een veel kleinere 6ch tx die ook met de turnigy 9x zender werkt (dacht 6ch tx eigen merk van HK, maar weet ik effe niet meer zeker) 3. Menustructuur, programmeerbaarheid, gebruikersvriendelijkheid: 4 van de 5 punten. Menu is overzichtelijk en spreekt eigenlijk voor zichzelf (heb zelf geen beschrijving nodig gehad). Er is een menu voor vliegtuigen / zwevers en helicopters. Over de menus van de zwevers en helis kan ik niks zeggen, maar het vliegtuigmenu is uitgebreid en overzichtelijk. 5 min. ermee spelen en je kent de 'in en outs'. 4. prijs/qualiteit verhouding: 6 van de 5 punten. nee, zonder dollen dit is gewoon niet te geloven. een 9ch 2.4ghz zender/ 8ch receiver combo voor nog geen 70 euro (was ik ongeveer kwijt. incl verzendkosten en 19% btw duane) Tot slot: ik heb ook nog een dure futaba T10C CP zender hier liggen, maar vlieg op dit moment alleen nog maar met de turnigy 9x-v2. Need i say more? En nee, ik werk niet voor HK of voor Turnigy ofzo Laatst gewijzigd door fpvflyer; 13 januari 2011 om 03:07 |
| |
| | #43 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 13 januari 2011 om 03:50 | |
| |
| | #44 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Prima verslag fpvflyer, kijk daar hebben we wat aan. Volgens mij heeft er niemand hier gezegd dat deze zender niet deugt. Waar ik me vooral zorgen over maak is de opmerkng van Bruce van RCmodelreviews.com: veel waar voor z'n geld, maar wat mag je voor dit geld verwachten van de eindcontrole? Dus, graag nog wat meer persoonlijke ervaringen.... (ik moest wel grinniken om je spelling van "kwaliteit". Zelf mag ik QU graag vervangen door KW...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| |
| | #45 (permalink) |
| Lid sinds: 29 november 2010
|
/Off topic Ik denk dat het grootste probleem bij dit soort beslissingen het internet is, te veel informatie die bijna niet (meer) op waarde te schatten is. Stel jij zoekt gebruikers ervaringen van een ding en jij vindt 100 klachten of negatieve opmerkingen, is dan het ding niet goed? Of zou je het moeten relateren aan de aantallen verkocht? Het is namelijk redelijk bekend dat mensen die tevreden zijn niet spontaan de loftrompet gaan steken over zaken die gekocht zijn. Als het ding dat doet waar je hem voor kocht is dat normaal, pas als je problemen tegen komt ga je lopen schreeuwen op internet (hoe terecht soms ook). Discusieren doe je alleen als je het onderling niet eens bent, dus is logisch dat er verschillende standpunten 'verdedigt' worden. Argumenten zouden in principe altijd feitelijk moeten zijn, wat meteen het gevaar met zich mee brengt dat een discussiepartner voor hard / aanvallend versleten wordt terwijl dit niet zo hoeft te zijn. Als er 'ik denk' scenario's geschetst worden als zijnde waar ipv ik denk / ik vind dan is de discussie eigenlijk op een dood spoor terecht gekomen en zou er iemand in moeten grijpen om tot resultaat te komen (uiteraard indien gewenst). Ik heb collega's die op een uitgebreide email van mij wel eens reageren met een simpel "ok". Ik stoor mij hier niet aan, anderen echter willen dan ook een uitgebreid antwoord terug, maar is dit altijd nodig? Persoonlijk denk ik van niet maar ik ben dan ook vaak een korte reageerder. Internet heeft ons allemaal leuke dingen gebracht, zoals dit forum, maar ook heel veel onzin en het wordt nu eenmaal steeds lastiger om zin van on te scheiden. /On topic Ik heb deze zender ook overwogen maar ik heb gekozen voor een bewezzen oplossing met de spektrumzender maar alleen maar omdat ik niet durfde |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |