![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 30 juni 2006 Locatie: Bij de A12 en de A2
|
Bij HobbyKing is er een zender en ontvanger set in de 2,4 Ghz te koop. http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=8991 De Turnigy 9X 9Ch Transmitter w/ Module & 8ch Receiver (Mode 1) (v2 Firmware) Wie van de forumleden heeft ervaring met deze set. Bijvoorbeeld met de verzending en het gebruik er van?
__________________ Al heel lang modelbouwer en vlieger. Laatst gewijzigd door Flyer; 12 januari 2011 om 19:56 |
| |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 4 maart 2009 Locatie: Limburg
|
Ik zou die set meteen bestellen.Lijkt me tien keer zo goed als de gerenomeerde merken.Wie doet je wat voor die 55$ Zou je al een maandag morgen set treffen sowat,tegenover de prijs van een futaba of graupner zenderset kun je er nog 7 bestellen.
__________________ T-Rex 600N Le,Raptor 50 Titan SE,Trex600 gasser |
| |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Over de Turnigy 9x http://www.modelbouwforum.nl/forums/...problemen.html @Niek Bedenk dat zoektermen minimaal 4 letters lang moeten zijn, zoeken op 9x kan niet. Het kan wel met bijvoorbeeld www.ixquick.nl . Bij domeinnaam dan invullen www.modelbouwforum.nl
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 30 december 2010 om 17:18 |
| |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 1 juni 2008 Locatie: Antwerpen,Gierle
|
Ik bezit zelf de zender pas en het is een SUPER zender voor dit geld , makkelijk menu ,schakelaars zonder problemen te bedienen , ... en de verzending is ook goed , heb hem besteld en 2 weken nadien was hij er al , ik zou zeggen : KOPEN !!!
__________________ Knol Extra 300 2.6m 3W80 , Extreme Flight Yak 54 47" |
| |
| | #8 (permalink) |
| Guest
| Dat staat wel los van de zender, de zender doet het er niet beter of slechter door Ik zou ook even neuzen in het betreffende draadje (ongetwijfeld gaat deze op slot), zelf zou ik twijfelen om deze zender te gebruiken gezien wat de kenners er van vermelden. Vriendelijke groeten, Aldert |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
Ik wacht nog even met bestellen. De set en de Flightmax 2500 zijn niet op voorraad bij HobbyKing. Het heeft geen haast, misschien komen er nog wel meer misschien wel positieve reacties via het forum.
__________________ Al heel lang modelbouwer en vlieger. Laatst gewijzigd door Flyer; 31 december 2010 om 12:12 | |
| |
| | #10 (permalink) | |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
| Citaat:
__________________ Vriendelijke groeten Get a life ... get a Watt-meter!!! Drive Calculator volts jolt zelfbouw e-motor tips zelfbouw e-motor group current kills | |
| |
| | #11 (permalink) |
| Guest
|
Hallo, ik ben het met je eens dat goedkope apparatuur niet slecht hoeft te zijn. Maar je hebt het over een zender. Een zender koop je meestal voor vιle jaren. En je vliegt ieder model dat je hebt met deze zender! Dan mag een zender toch wat meer geld kosten? En nogmaals, iets goedkoops hoeft niet per definitie slecht te zijn. En ook niet al deze zenders zijn slecht maar er zijn helaas wel genoeg die er niet uitzien van binnen. Hetzelfde geld voor je model, bedrading netjes is de basis voor een veilig werkend model. De solderingen van een zender en de print moet m.i. ook netjes zijn, dit is de basis van veilig en goed functioneren...en daar ontbreekt het wel eens aan bij deze zender. Het kan heel goed zijn dat de zender die je zou bestellen goed is, maar voor mij lijkt het een lot uit de loterij! Slechts mijn mening Succes, vriendelijke groeten, Aldert |
| | #12 (permalink) | |
| Lid sinds: 28 augustus 2005 Locatie: Huizen Leeftijd: 48
| Citaat:
Tel uit je winst! En dan heb ik het nog niet eens over de veiligheid! Ondertussen blijken er toch wel wat haken en ogen te zitten aan de goedkope Chineese spul. Zie het eerder genoemde draardje maar denk ook aan de problemen met Corona en FRsky. Heads-up: FrSky FASST Compatible receiver advisory http://www.modelbouwforum.nl/forums/...-2-4-dsss.html Het heeft mij een kist gekost dus ik ben voorlopig genezen. Het gebruik van Corona 2.4 is op ons veld ook verboden en er loopt nog een discussie over of er meer maatregelen nodig zijn. | |
| |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 23 juli 2008 Leeftijd: 52
|
Staar je nou aub niet blind op die $55. Voor 1 zender en 1 ontvanger betaal je gewoon 120 euro. Ik ben zelf ook zo enthousiast geweest om het ding te bestellen, maat vervoerskosten en invoerrechten en (met name) administratiekosten van TNT brengen je zeker over de 100 euro grens. Je hebt dan een zender die technisch wel goed functioneert, maar waarvan de software voor vleugelmodellen niet handig is. (voor heli's wel). Dus moet je zelf nog aan het werk om het goed te krijgen door er nieuwe firmware in te zetten. Die firmware heeft 0.0 garantie. En na de modificatie om de firmware erin te zetten heb je op de zender ook 0.0 garantie meer. Dus je moet weten wat je doet. De voordelen die je hebt zijn: goedkopere ontvangers, handig als je meer modellen hebt. En de flexibelere (nieuwe) firmware. Dus ALLEEN als je van experimenteren houd. Koop anders aub een FUTABA, SPECTRUM of HITEC of .... Harm P.S. als je bij een club vliegt kun je trouwens zowizo beter een zender kopen waarvan er meer binnen jullie club zijn, zodat mensen kunnen helpen met instellen van de zender.
__________________ Je kunt de klok niet terug draaien .... maar je kunt de klok wel opnieuw opwinden ! |
| |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Al heel lang modelbouwer en vlieger. | |
| |
| | #15 (permalink) | |
| Lid sinds: 1 juni 2008 Locatie: Antwerpen,Gierle
| Citaat:
Mijne is de V2 , heb nog niks problemen opgemerkt eigenlijk , wat wel is , als je expo gebruikt moet je hem op +40 fzo zetten voor die te kunnen gebruiken , bij futaba was het dan -40 bv. maarja dat is niet echt een probleem denk ik Voor deze prijs is het een super zender zonder veel problemen ... grtjs
__________________ Knol Extra 300 2.6m 3W80 , Extreme Flight Yak 54 47" | |
| |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |