![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #136 (permalink) | ||
| Lid sinds: 15 april 2010
| Citaat:
Wel staat in principe het gas kanaal vast op kanaal 3, maar daar zie ik het probleem niet zo van. Ik moet wel zeggen dat met modellen waarbij je ook butterfly wilt programmeren (met flaps op Y-kabel), dat je beter af bent de 8ch turnigy ontvanger te gebruiken. Ik heb inmiddels ook de Turnigy backlight in de Turnigy 9x v2 zender zitten en hoewel de zender in daglicht nu echt altijd goed te lezen is, verdwijnt de blauwe kleur wel min of meer volledig. Kijk je naar de zender in een donkerdere omgeving, dan zie je uiteraard wel dat blauwe licht weer. Je hoeft dus niet te vrezen voor een 'kerstboom'-effect. Ik kan dan ook iedereen die upgrade aanbevelen. Het inbouwen stelt ook niet zo heel veel voor en is volledig plug and play, geen solderen dus. Citaat:
Als je daarover vragen hebt, stel ze gerust. Laatst gewijzigd door Quasti; 29 maart 2011 om 13:35 | ||
| | |
| | #137 (permalink) | ||
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
En ja, de drie voorgaande posts zijn in de prullenbak gegaan
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire | ||
| | |
| | #138 (permalink) |
| Lid sinds: 12 maart 2006 Locatie: Loenen, Overbetuwe
|
Volhout & Quasti: Bedankt voor jullie uitvoerige uitleg. Ik moet zeggen dat de zenders perfect werken. De range is goed en als je een beetje door de programmastructuur heen worstelt is het best te doen. Ik heb echter toch gekozen voor het solderless programmabordje van Smartieparts, ze hebben momenteel een backorder maar eind april verwachten ze weer nieuwe. Zit ook een backlite bij.
__________________ Jeroen Heli's en zwevers. |
| | |
| | #139 (permalink) |
| Lid sinds: 4 maart 2011
|
En wanneer je niet wilt wachten: Koop gewoon voor 15 euri deze AVR programmer (is incl. 10pins programmeer kabel). Knip de programmeerkabel door en soldeer de juiste 6 kabeltjes op de juiste 'pads' op het Turnigy 9x-V2 moederboardje (de programmeerkabel kun je iedere keer na het 'flashen' van je nieuwe firmware weer wegmoffelen in het batterij vakje, zodat je de TX niet steeds hoeft open te schroeven) http://www.freeduino.eu/index.php?ma...products_id=87 Het solderen is 'appeltje, eitje' want de 'soldeerpads' zijn zo groot dat ik ze bij wijze van spreken nog kon solderen zonder bril op (en ik heb -6 in mijn brilglazen) Voor pinouts, zie: installation_de - th9x - Anleitung zum Umbau und flashen einer neuen Firmware für die Turnigy 9X/Eurgle 9X/iMAX 9X/FlySky FS-TH9X 9-Kanal Sender - Alternative Firmware for 9-ch FlySky RC-Control - Google Project Hosting Laatst gewijzigd door miniquadro; 29 maart 2011 om 20:29 |
| | |
| | #140 (permalink) |
| Lid sinds: 22 april 2007 Locatie: Heffen, Mechelen, Belgie Leeftijd: 22
|
vraag 1: Ben je tevreden met je eigen Turnigy 9X - V2? - Ja vraag 2: heb je ooit problemen ondervonden met deze zender, zoals bijv. 'glidges' dubbele id's tijdens het vliegen: - Nee, totaal geen problemen gehad vraag 3: hoe vind je het menu en het configureren via het menu van deze zender - makkelijk vraag 4: hoe vind je de afwerking van deze zender: - prima vraag 5: vind je deze zender beter,slechter of gelijk aan duurdere 'merk' zenders: - Prijs/kwaliteit zeer goed. Het is mms plastiek maar je betaald er wel (niet) voor vraag 6: hoeveel van desbetreffende zenders heb je in bezit en hoelang heb je deze zender(s) combo al? 1 zender, bijna een half jaar vraag 7: Hoeveel heb jij voor je combo betaald (9x combo): 60 dollar voor zender, 20 euro douane Aangezien het er in het begin werd gesproken over CE enzo.. De zender die ik ontvangen heb was inorde. Anders had de douane hem nooit vrij gegeven ... Mvg, Mvg,
__________________ Vliegend: MiniMag, Quadcopter, Diamant => Spektrum DX-8<= |
| | |
| | #141 (permalink) | |
| Lid sinds: 24 juni 2007
| Citaat:
Jamara Air-Jump³ english - Jamara - The Overnext Generation http://www.neuershop.jamara.com/bild...ss/24619_5.jpg naar het prijs niet bekijken ;o)) | |
| | |
| | #142 (permalink) | |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
| Citaat:
ZUCHT!!! pertinent niet waar wat je daar zegt. Douane gaat niet over de goedkeuring dit doet de Agentschap telecom. tevens hebben lang niet alle douaniers verstand van alle zaken. zelfde gaat op voor Jamara = andere naam dus CE niet geldig voor turnigy.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen | |
| | |
| | #143 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Houd NL<>B regelingen/instanties in het achterhoofd Alwin.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #144 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 30 januari 2006 Locatie: Zaandam Leeftijd: 44
|
Yep, en mijn vorige post geldt nog steeds!
__________________ Groeten, Martin Herstel bootje, Afbouw Spitfire |
| | |
| | #145 (permalink) |
| Lid sinds: 5 oktober 2004 Locatie: evergem Leeftijd: 66
|
ik ben mischien een van de weinig tevreden gebruikers , ik hen nochtans de eerste versie , en gelukkig in het bezit van 6 ontvangers want deze zender kan niet de nieuwe ontvangers binden
__________________ NO WIND NO FUN |
| | |
| | #150 (permalink) |
| Lid sinds: 3 mei 2010 Locatie: Flevoland
|
Tot nu toe best tevreden over mijn 9x, maar dan wel in combinatie met ER9x firmware. De andere 9x zit nog op standaard V2 firmware, maar als je eenmaal ER9x gewend bent (in mijn geval slechts een paar weken) wil je niet anders meer. Ik wil dus wel ER9x op die andere zender, maar solderen op de print, zo dicht bij de SMD componenten, zie ik niet zo zitten. Alternatief is het Smartie Parts board, dat kan zonder solderen worden ingebouwd, maar ik vraag me af of ik het, na het flashen, nog echt zal gebruiken. Niet toevallig iemand met ervaring die zo een 9x in een handomdraai van nieuwe firmware kan voorzien?
__________________ ...en toch is buiten vliegen (of varen) eigenlijk veel leuker... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |