![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 10 november 2008 Leeftijd: 35
|
vraagje van een leek: 1 van mijn servo's is kapot (hitec hs 645 mg) , nu wil ik er een niewe opzetten maar zit met een probleem, hij moet naar rechts draaien maar ik heb een vermoeden dat ze altijd naar links draaien? kan je dat dan veranderen zodat hij naar rechts draait?
Laatst gewijzigd door vos10; 23 januari 2011 om 18:36 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
TK Forum staat er nog een te koop hier in het subforum. owja nog een tip
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
"draairichting omkeren', 'servo draairichting', 'servo reverse', 'servo reversen'. En het leuke is, je kunt op die titel-suggesties ook zoeken. Rollen de antwoorden er zo uit.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Brutus , jij zegt: gewoon voor dat kanaal servo-reverse gebruiken, kan je mij dat iets beter uitleggen? ik ben echt een leek zeg maar. Het gaat om een voerboot (karpervissen) waarop 2 kantelbakjes zitten (voor het aas) , nu is 1 servo van 1 kantelbakje kapot dus die wil ik vervangen, jij zegt dat de hs 645mg andersom draaien als de futaba , alleen voor elk kantelbakje zit er 1 servo op maar zijn wel allebei hs645 mg, alleen de 1 draait naar links en de ander naar rechts , dus als ze zoals jij zegt altijd dezelfde kant opdraaien dan moet er al iets aan veranderd zijn toch? groet richard. ps ik las net iets dat je dat in je zender kan instellen? misschien dat dat door de voorganger al is gedaan dus? maar hoe kan je dat zien? ik heb een F14 robbe futaba zender.
Laatst gewijzigd door vos10; 24 januari 2011 om 20:30 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Moderatorteam Lid sinds: 18 november 2008 Locatie: Oldeberkoop Leeftijd: 44
|
Oh, OK, dat wist ik niet. Ik heb op mijn beurt weer geen verstand van voerboten. Zitten beide servo's op een ontvangeruitgang aangesloten? Dus met een Y-kabeltje.... Of zitten beide servo's apart in elk hun eigen ontvangeruitgang? Als de servo's gezamenlijk op een uitgang zitten, is er wat aan een van beide servo's veranderd zodat hij andersom draait. Dan kan ik je vanaf hier niet helpen. Als elke servo op een eigen uitgang zit, zal er vast wel iets in de zender te veranderen zijn. Maar ook de FC-14 ben ik niet bekend mee, helaas. Sorry.... Groet, Bert |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Bij de F14 moet je het desbetreffende stekertje omdraaien voor servo reverse. Je kijkt eerst op welk kanaalnummer van de ontvanger de servo zit. Vervolgens zoek je het zelfde nummer op in de zender en daarvan draai je het stekertje om.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 29 november 2010
|
Hier ook een leek.... Blijkbaar werkte het in een eerdere situatie, dus is het vervangen van het exacte onderdeel hier genoeg? Zender is immers nog niets aan veranderd. Indien nieuwe (ander merk) servo, eerst maar eens aansluiten en kijken of hij de juiste kant op draait met de huidige settings? Zo niet advies Corrien maar opvolgen. Groet Marc (Ook met een voerboot aan het stoeien). Laatst gewijzigd door MarcS; 25 januari 2011 om 10:20 |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Wat zegt de handleiding van de zender over draairichting omkeren? Je kunt ook één aansturing aan de andere kant van het servoheveltje inhangen. Op welke frequentie vaar je? 35MHz is sinds november 1999 (weer) gereserveerd voor uitsluitend vliegtuigen. Op 27, 30, 40MHz en 2,4GHz mag alles qua modelbouw.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #14 (permalink) |
|
ron: 40mhz. marc: inderdaad is er niks aan de zender veranderd, dus ik denk ook dat als ik een identieke servo koop (645mg) dat hij het weer goed zal doen. Ik had er een futaba servo op aangesloten maar die draaide de verkeerde kant op, dat zou dan ook wel kloppen met wat hiervoor werd gezegd dat de futaba servo's de andere kant opdraaien... ik zal maar een nieuwe servo bestellen de hitec hs 645mg , alleen weet nog niet waar? ik las net dat iemand hem op ebay had besteld voor in de 30 euro maar ik kan dat nog niet vinden.... |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |