![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 24 november 2006 Locatie: Borne Leeftijd: 55
|
Kan mij hier iemand vertellen wat er fout gaat ,betreft aansluiting op zender FC28 v2 van 2 MS12 op kanaal (7- gr rexonamen ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
N.P.S hoe bedoel je ms in software (multi ja ), gaat er in 1e instantie om de aansluiting want er blijkt meerdere type`s FC 28 stekker aansluiting te zijn mischien zit hier het probleem . gr rexonamen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
Vóór ik mijn FX-30 kocht, heb ik jarenlang met veel plezier met een FC-28 gevlogen. Ik herinner me dat als er een MS wordt aangesloten, er ergens in het display moet worden ingesteld dat deze aanwezig is. Een handleiding van de FC-28 is niet meer in mijn bezit, dus heel precies kan ik het niet aangeven. Aanvulling: Iets gevonden. Zie pagina 61 en 77 http://rc.zomputer.hu/manuals/fc28/fc28.htm
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen Laatst gewijzigd door N.P.S.; 25 januari 2011 om 22:07 |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hallo bedankt , maar ik heb geen V3 uitvoering want die heeft een software modul , heb zelf hier wel een orgineel boek maar staat in alleen hoe je kunt installeren , geen MS 12 omdat er in de tijd v/d uitgave FC28 nog geen MS12 kn mod waren , is er iemand die inwendig de zelfde is als die vanmij dat is denk ik als belangrijk , ivm de rood/wit/zwart stekker (gepoold goed ?) gr rexonamen |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 15 april 2010
|
De stekker met de witte kabel daaraan op de bovenste foto, zit die wel goed? Ik ken die zender intern niet, maar ofwel die twee rode, ofwel die met die witte draad zit verkeerd om. Het is meestal zo dat de bedrading op een PCB toch tenminste dezelfde volgorde heeft van positief negatief enzv. op het circuit, dus ik denk ook aan een kabel die verkeerd zit. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 17 juni 2007 Leeftijd: 64
|
OK, ik heb nog een oude handleiding van een versie van de FC-28 zonder uitwisselbare softwaremodule opgegraven in de boekenkast. Ook daar staat in dan in het menu MULTI het kanaal moet worden ingesteld waarop de MS is aangesloten. Of dit ook voor jouw module van toepassing is, durf ik niet te zeggen. Over de volgorde van de kleuren heb ik niets kunnen vinden.
__________________ Futaba FX-30 V3.0 NL, 2.4 GHz Robbe Telemetrie, Simprop Telemetrie met gesproken meldingen |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
N.P.S zoals ik al geschreven had is dat gebeurt (multi) maar m1n voornaamste punt is de stekker ,normaal zit inde FC16 zo als op de foto ,maar kan dit niet anders moeten zitten zoals rood/wit/zwart , nu is het wit/rood/zwart . gr rexonamen |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
Kleurcodes en betekening: Rood = Signaal Oranje/Wit = Plus Bruin = GND. Heb hetzelfde aangehouden als robbe. Maar omdat de + niet in het midden zit en bij dit type stekker kabels lastig te twisten zijn is rood dus niet plus in dit geval. -------------- -Heb je ook al eens zonder de jumpers geprobeerd op de encoder? -Als het goed is zit er ook in jouw fc-28 een functie genaamd SERV. als je je throttle beweegt zie je dat andere kanalen ook aangestuurd worden? kwam er zelf achter dat mixers mijn kanaal 6 begrensde. verder probeer de dingen die ik al per mail had aangegeven.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Hallo CORRIEN dit heb U me gemailt maar zou hier niet het probleem dat de stekker met 1 draad(functie) ergens op de plaats moeten waar staat EXT . SW (1-- gr rexonamen Bij een FC28 V3 gaat dit overigens op dezelfde manier. Er zit daarin echter een aparte print met alle aansluitingen, waarbij ook nog de mogelijkheid is de kanalen 5 t/m 8 zelf te voorzien van een bedieningsorgaan. Met vr. groet, __________________ |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Lid sinds: 28 oktober 2003 Locatie: Maasland Leeftijd: 65
|
Zoals ik in het pb'tje al schreef weet ik alleen de aansluiting van de standaard multiswitches. Die zijn voor de FC16 en de FC28 identiek. Bij ander fabrikaat multiswitches kan ik me alleen nog voorstellen, dat deze uitsluitend werken als ze rechtstreeks op een kanaal aangesloten worden. Dat is bij een FC28 V1/V2 zonder een modificatie niet mogelijk omdat de kanalen 5 t/m 8 een vast toegewezen bedieningsorgaan hebben. Overige dingen, die bij multiswitches problemen kunnen opleveren: - servo reverse. Het desbetreffende kanaal moet mogelijk op reverse worden geschakeld. - ATV. De uitslagen van het desbetreffende kanaal moeten op 100% worden gezet of mogelijk nog groter. Controle op het laatste: multi 1 en 2 even op inhibit plaatsen. Vervolgens menu 'servo' voorschakelen. Aan de lengte van de balkjes is nu te zien of de uitslagen 100% zijn. Kanaal 8 wordt bediend met de lange driepositie schakelaar, kanaal 7 met een schuif.
__________________ Jan Als je werk je hobby is, heb je altijd vrije tijd. |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
de multiswitches van claus poltermann worden aangesloten op een normaal kanaal. Ik denk dat het probleem hier ook gezocht moet worden. Dit houdt in dat er dan een modificatie *zal via jan gaan* gedaan moet worden aan deze zender. Ik vergelijk het nu even met de Robbe F-14, die heeft ook 2 multi aansluitingen hierop werken de multiswitches ook niet. Hier wordt echter wel gewoon het kanaal direct aansluitbaar aangeboden. Iets wat op deze fc-28 mist.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Lid sinds: 22 januari 2005 Locatie: Den helder "Netherlands"
|
Alwin, even een vraag over dit probleem. Ik heb dezelfde fc-28 als jij ( v3.2) en krijg mijn multiswitch ook niet aan de gang. Wat heb jij als instellingen van je zender staan voor kanaal 7 of 8 ( net waar je hem hebt aangesloten)? Herman en ik hen dus hetzelfde probleem met verschillende versie's fc-28 zenders. Als ik meet op mijn ontvanger zie ik wel degelijk de puls fluctueren, dus er komt wel een schakelende puls uit mijn ontvanger Ik denk dus dat het een instelling moet zijn in de zender dat wij over het hoofd zien, of?? dat de puls te kort is uit de zender ( ik heb hem op 110% staan) kun jij dus een lijstje mailen wat jouw instellinge zijn, zodat ik kan kijken wat het verschil is tussen die van Herman en die van mij. ![]() ![]() ![]() Uploaded with ImageShack.us Citaat:
| |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Lid sinds: 22 juli 2007 Locatie: Den Haag Leeftijd: 35
|
Hallo JanKraak, Je kunt het proberen om servo-reverse aan te zetten... Ook moeten alle mixen uitstaan. Indien dit niet werkt, dan kan het ook liggen aan de aansluiting van de extra kanalen. Ik weet niet of dat daar bij de FC-28 V3.2 ook serie-weerstanden zitten gesoldeerd. (wellicht kan Corrien hier iets over zeggen) Als die er wel opzitten, dan wordt vermoedelijk de pulse-breedte te smal aan de ontvangerkant. Dit kan invloed hebben op de werking van de MS. Welke weerstandswaarde wordt er nu gebruikt op de encoder-print, die in serie staat met het uitgangssignaal ? (pin-18 van de PIC) Als deze te hoog is, dan heeft dit ook invloed op de pulse-breedte ! Edit: hier een schema van de encoder: (het gaat dan om R1 in dit schema) ![]() ©Klaus Poldermann Laatst gewijzigd door marten77; 26 januari 2011 om 20:06 |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |