![]() |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 januari 2005 Locatie: Alkmaar Leeftijd: 51
|
Ik heb een E-Maxx met brushless EZ run 150A van Kershaw Design met bijbehorende regelaar. Verder een Spektrum DX 3 zenderset. Besturing van deze auto is met dubbele standaard Traxxas servo's. Plus nog een mini servo om de 2-bak te schakelen. Op de motor en in de regelaar zit een continu draaiende fan. Ik rij met verschillende soorten 2 x 2S lipo's. Verbindingen met Traxxas connectors, dikke kabels, geen overbodige tussenstekkers, en goede solderingen. Probleem is dat na een korte tijd rijden, nadat de accu's gewisseld zijn, regelmatig het grootste deel van de power uit de auto verdwijnt. Acceleratie wordt een stuk minder en de topsnelheid ook. Doorrijden resulteert erin dat de auto geheel stil komt te staan. Even daarna rijd hij weer even prima, totdat kort erna hetzelfde gebeurd. Motor en regelaar worden niet eens handwarm. Van accu's wisselen, verschillende types, heeft geen effect. Ik heb in andere topics gelezen dat de Spektrumontvanger er mogelijk last van kan hebben dat de servo's op bepaalde momenten teveel stroom afnemen. Dan zou dat toch moeten gebeuren op momenten dat ik stuur of schakel? Niet als ik gewoon recht uit rijd met de stuurservo in neutraalstand? Hoop mijn probleem een beetje duidelijk omschreven te hebben. Graag advies.
__________________ Tamiya Lamborghini Cheetah [1978] - Tamiya TL01 Stadium Raider - Brushless Traxxas E-Maxx - Traxxas E-Revo Brushless Edition |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 7 maart 2009 Locatie: Rijsenhout Leeftijd: 47
|
Je zou het stroom probleem voor je ontvanger kunnen elimineren door er een losse bec tussen te zetten. voor 15 euro heb je een 3A, 6V BEC. Als dat het is tenminste. Andere optie kan misschien de LVC zijn. Kun je die uitschakelen? Misschien is die de weg een beetje kwijt
__________________ www.machheemstede.nl Andre van der Steen Tamiya M-03/ X-ray T3-011/Transponder 6609697 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
Het zou inderdaad een te hoge cutoff spanning kunnen zijn in de regelaar. Als er verder niets warm wordt dan is het geen temperatuur beveiliging.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 januari 2005 Locatie: Alkmaar Leeftijd: 51
| Citaat:
__________________ Tamiya Lamborghini Cheetah [1978] - Tamiya TL01 Stadium Raider - Brushless Traxxas E-Maxx - Traxxas E-Revo Brushless Edition | |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |