![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2011 Locatie: Murcia, Spanje Leeftijd: 52
|
Hallo, ik ben een echte beginner en heb dienovereenkomstig ook een vraag: Ik lees in de gebruiksaanwijzing en ook in sommige postings dat de F-14 zender (4/8 kanaals FM) omgezet zou kunnen worden van PCM naar PPM? Hoe dat zou moeten staat er in de gebruiksaanwijzing niet bij, wel dat het bijvoorbeeld moet als je een "leeraansluiting" wilt maken? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
huh volgens mij is de f-14 toch echt alleen ppm. waar lees jij dat die ook pcm kan? (welk pagina nummer dan kunnen we meekijken)
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Lid sinds: 6 mei 2007 Locatie: Lent Leeftijd: 35
|
Waarom 2 postings met het zelfde onderwerp http://www.modelbouwforum.nl/forums/...ontvanger.html Ik weet dat een aantal zender ontvanger combinatie gewoon niet werken zoals Robbe met Graupner. Misschien dat het daarom ook niet bij jouw werkt door een andere zendcode opbouw die de ontvanger van een ander merk niet snapt.
__________________ Niets is onmogelijk als je maar geduld hebt |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 17 augustus 2004 Leeftijd: 78
| Citaat:
En dat is heel wat anders mvg Frederik
__________________ Het leven is kort 14 Jaar dus mvg Frederik | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 27 augustus 2002 Locatie: Woerden Leeftijd: 56
| Ik ben bang dat je iets verkeerd hebt gelezen of de gebruiksaanwijzing van een andere zender hebt. De F14 is geen computer zender en kan echt alleen maar met het PPM systeem werken.
__________________ Groeten, Ernst Grundmann |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Lid sinds: 9 februari 2011 Locatie: Murcia, Spanje Leeftijd: 52
|
Hallo, inderdaad heeft mijn vraag over het (eventueel) omzetten van PCM <> PPM zijdelings te maken met het niet werken van de Modelcraft ontvanger, maar was vooral gesteld omdat ik gewoon meer van de materie wil begrijpen. @Frederik: bedankt voor het begrip. @Cheeta: Ik lees op bladzijde 42 puntje 3. Quote: "Een F-14 zender is in dit geval voldoende als leerlingzender voor heli-vlieglessen. Let Op: In principe moet bij het gebruik van een L/S systeem de leerling zender altijd op FM (PPM) modulatie ingesteld zijn." Dit wekte de indruk dat er wat in te stellen zou zijn en heeft mij op het verkeerde been gezet. Dus als ik het goed begrijp: een F-14 40MHz zender met analoge joysticks is dus altijd PPM? (Nu zal mijn gebruik gewoon een zeilboot zijn, dus L/S is eigenlijk niet van toepassing) Bedankt voor alle reacties, het PPM/PCM vraagstuk is me nu duidelijk. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Lid sinds: 25 juni 2003 Locatie: Groningen Leeftijd: 31
|
In geval van een leerling zender, dus de F14 als master. De andere zender moet dus op PPM zijn ingesteld, mocht deze PCM ondersteunen.
__________________ Vliegclub : http://www.avio-eelde.nl/ | Lavi, Long Fox, Edge 540, Fly eagle jet trainer, MD530, Agusta 109, Ryan STA, Vampir, T-Rex 600 FBL, Epsilon F3J, F-86 sabre nano |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |