![]() |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 29 februari 2008 Locatie: friesland
|
Hallo, Ik heb op mijn dx6i elevon mode ingesteld, alleen zit nu op de up/down stick de functie van de rolroeren en op de rol stick de functie van up/down. Wat moet ik anders instellen? bvd
__________________ Steel niet, de overheid duldt geen concurrentie |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
|
Nee zo simpel is het niet. Het is zo'n lastig puntje in de DX6i, dat het in een bepaalde uitgave van de manual zelfs verkeerd staat... en ik weet nu ook even niet zo gauw hoe het moet. In de praktijk kan je 2 dingen veranderen: servo's reversen, en de servo's van kanaal verwisselen. Uiteindelijk komt het dan goed... Natuurlijk kan je ook via de 2 mixkanalen elevon en aileron met elkaar verknopen, heb ik ook al eens gedaan toen ik er niet uitkwam... ik zal zo even naar zolder lopen om te kijken wat waarin zit...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
@bdoets in de manual staat op blz 44 geloof ik dat de stekker van de linker elevon op de aansluiting van de aileron moet en de rechter op de aansluiting van de elevator. Dit moet dus precies anders om staan.
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
Eigenlijk denk ik dat je het goed hebt staan. Ik ga nóg een keer naar zolder hollen om het op nog een ander toestel te checken... (ik heb 3 vliegende vleugels)
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #10 (permalink) |
|
Toen ik het zo gedaan had als in de manual stond, was up naar beneden en down naar boven. Dit kon ik niet oplossen met servo's reversen. Toen ik de stekkertjes omgedraaid had werkte alles wel hoe het moest. Ik heb nu alleen de elevator servo op de zender gereversed
| | |
| | #11 (permalink) |
|
Tja, elev. naar links, en aile. naar rechts. Verder heb ik dan nog het aile. kanaal ge-reversed staan. Zo zou het eigenlijk moeten werken! Ah- ik zie nu jouw reactie hierboven... gefeliciteerd! Ja, als je dingen gaat reversen dan gaan ze mekaar weer ompolen omdat ze met mekaar verknoopt zijn, het wordt dan knap ingewikkeld...
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 5 juni 2011 Locatie: Den Haag
|
Hallo allemaal, Ik heb zojuist een F-22 Raptor 70mm edf. EPO in elkaar gezet en ben nu bezig met de elektronica. De F-22 heeft twee rolroeren en twee hoogteroeren (allebei op 2 aparte servo's). Ondanks verschillende draadjes hierover kom ik er niet achter wat ik moet doen om de hoogteroeren met de rolroeren te mixen, terwijl de hoogteroeren perfect blijven werken. Het verste dat ik ben gekomen is elevator en ailerons aan elkaar te koppelen met Mix 1 en 2 nadat ik de twee stekkers van de hoogteroeren in 'elevator' en aux' had gedaan. De mix elev-ail. is dan perfect, maar dan werkt een van de hoogteroeren weer niet. Wat moet ik doen? |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |