![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 4 oktober 2010
|
Ik heb echt een spook in mijn BMI arrow zitten .Ben begonnen met een kapotte ESC, daarna de motor stuk. Hele set vervangen voor een TowerPro 2409-12T met een Hobbywing 40A ESC. Nu heb ik het volgende: De motor loopt goed en wil op het gas normaal versnellen. Maar als ik op 80/90% gas kom lijkt de motor zich te verslikken. Het is net alsof er heel snel met het gas gespeeld wordt. Dus motor vertraagt, versneld, enz. ls het gas op 100% dan lijkt de motor weer normaal te werken... Nu heb ik de mogelijkheid om de timing aan te passen. Kan dit een timing probleem zijn? Heb al een ander ESC geprobeerd en hier vertoont de motor het zelfde verschijnsel... Wie kan mijn spook eens voor altijd Busten.... UPDATE: ESC is getest met een andere motor, geen probleem. Dus moet in de motor zitten...
__________________ Spektrum DX6i DSM2, Parkzone Ultra Micro T-28 Trojan, FMS P-47(800mm), MPX Funcub, Zagi. Laatst gewijzigd door caliban; 20 februari 2011 om 20:16 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 15 mei 2010 Locatie: Zuid-Holland Leeftijd: 31
|
misschien dat iemand gelijk even kan uitleggen wat die timing doet en wanneer je het moet veranderen?
__________________ rcshare.com|DX6I|PZ F4U Corsair|PZ Ultra micro P-51D|Sapac f-16|MTPLX Blizzard|HK Spitfire|Zagi|32j.old slowtick|MTPLX Sonic Liner |
| | |
| | #3 (permalink) |
|
Niemand tips???
__________________ Spektrum DX6i DSM2, Parkzone Ultra Micro T-28 Trojan, FMS P-47(800mm), MPX Funcub, Zagi. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ehh die begrijp ik niet helemaal... Het lijkt alleen maar op te treden als het gas rond de 80/90% staat.. eenmaal op 100% lijkt het weer weg te zijn.. ESC is al een paar keer opnieuw gekalibreerd....
__________________ Spektrum DX6i DSM2, Parkzone Ultra Micro T-28 Trojan, FMS P-47(800mm), MPX Funcub, Zagi. |
| | |
| | #7 (permalink) |
|
ehh volgens mij wel. Maar dat moet ik vanavond effies checken.... In ieder geval bedankt voor de tip
| | |
| | #8 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2006 Locatie: Diest, België Leeftijd: 40
|
Doe je dit onbelast of met een prop erop ? Ik meen me te herinneren dat mijn 2 twinstar motoren (ook BM2409 1600) onbelast ook zo deden (en vrij warm werden) maar met een 7x5 of 8x6 prop erop draaien ze al 4 jaar zonder probleem.
__________________ www.diestmodelclub.be |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
@u4eake Ik heb er een Master Airscrew propeller 7x4 (Pusher) op zitten. Heb jij nog iets met je timing gedaan????
| | |
| | #10 (permalink) |
| Lid sinds: 16 augustus 2006 Locatie: Diest, België Leeftijd: 40
|
Denk niet dat ik de timing veranderd heb. Zijn towerpro 30A regelaars, ben zelf niet zeker dat je de timing daarvan kan aanpassen. Timing veranderen is bij sommige buitenlopers van belang om de synchronisatie niet te verliezen. Kan nooit kwaad om eens te proberen hoor. Normaal geeft een low timing de beste efficientie en een hogere timing geeft meer vermogen (maar ook meer amp verbruik). De timing is het moment waarop een stroompuls gegeven wordt en de spoelen van de motor dus bekrachtigd worden.
__________________ www.diestmodelclub.be |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
@topicstarter Hoeveel stroom gebruikt je setup?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ik heb het effies gecontroleerd, maar het gas staat op 100%.... De stroom moet ik gaan meten, die weet ik zo niet....
| | |
| | #13 (permalink) |
|
@Ron, Heb de stroom gemeten en komt neer op ongeveer 22A. Maar het gaat er op lijken dat het een combi is van ESC en RX. Namelijk met een andere merk ESC lijkt het probleem er niet te zijn. Dus met een Hobbywing ESC geeft de RX problemen, ook met een andere Hobbywing ESC. Ik weet van motor / ESC combo die lekker samen werken. Maar dat RX en ESC niet altijd samen willen is voor mij nieuw.....
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |