![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 23 februari 2011 Leeftijd: 19
|
Hallo, ik weet niet of ik hier op het juiste adres zit, maar ik zal mijn vraag toch stellen. Ik ben een leerling van het 6de jaar industriële wetenschappen en ik moet daarom een eindwerk maken, in mijn geval een kleine x-y-tafel (kermisgrijper). Deze stuur ik aan met 2 motoren. Aangezien ik helemaal niets van motoren weet zoek ik iemand die mij een type motor kan geven, ik heb al gehoord dat een stappenmotor daar vaak voor wordt gebruikt. Een verplaatsing van 10-15 cm/s zou zijn wat ik nodig heb. Ook moet het koppel groot genoeg zijn (ondanks er niet veel belasting op komt). Het vereiste toerental is ongeveer 5200 omw/min volgens mijn berekeningen (indien ik 15 cm/s wil). Ik voeg een foto toe van het concept. Deze motor voldoet volgens mij wel, er is een data sheet bij in de vorm van een pdf aan de rechterkant. http://shop.conrad.nl/hobby/modelbou...en/222369.html ![]() ImageShack® - Online Photo and Video Hosting Alvast bedankt Laatst gewijzigd door Gillis01; 23 februari 2011 om 17:46 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 23 december 2003 Locatie: Amsterdam Leeftijd: 47
|
Hallo, je kan het beste even contact opnemen met Kevin Damen. Levert alles en kan je ook helpen met je project. DamenCnC.com GJ
__________________ www.F5B.nl |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Gilles, kijk/informeer ook eens in het CNC - Modelbouwforum.nl subsubforum. Dat subsubforum staat boven in het Verlijming & constructie - Modelbouwforum.nl subforum.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |