![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 juni 2003 Locatie: Kampen "The city that rock's, the city that never sleeps!" Leeftijd: 46
|
Hallo... wie kan me vertellen hoe ik het beste de flaps van m'n electrosleper kan instellen op m'n Spektrum DX7 ? Ik wil graag in drie standen schakelen met de "wingtype" switch rechtsboven.. FLT-MODE ( dus bijvoorbeeld 0% - 50% - en 100 % ) Ik heb de beide servo's van de flaps met een y kabel aan elkaar gekopppeld, en kan dus via 1 kanaal schakelen... Ik heb al wel zitten stoeien met diverse instellingen, maar staar me nu een beetje blind... Wie o wie trapt hem af... Gert
__________________ " E.G.FOX.Polaris.& Polaris 70%.PTIIXL.Dep-cub.Elipsoid.Boom.Kinini.Mig29uB. Laatst gewijzigd door gertbartelink; 23 februari 2011 om 21:37 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 15 juni 2003 Locatie: Kampen "The city that rock's, the city that never sleeps!" Leeftijd: 46
|
Even aan het doorzoeken geweest, en inmiddels al een heel stuk verder... Met dank aan "Sleurhutje" kwam ik een oud draadje tegen waar hij het e.a. uit de doeken deed: Als je een systeem met twee rolroerservo's en remkleppen hebt kun je het zo doen: Linker rolroerservo in AILE Rechter rolroerservo in AUX2 Remklepservo in AUX1 (bij twee remklepservo's een Y-kabel of extra mix op GEAR) [Reversing SW] Afhankelijk van de richting van de servo's zelf instellen [Wing Type] Flaperon OFF <---!!!! Let op, die moet dus UIT !!!! [Input Select] AUX2: INH AUX2 Trim: INH Flap: System Flap Trim: INH [Prog. Mix6] AILE -> AUX2 ON Rate: +100% +100% SW: ON Offset: 0 [Flap Sys] Norm Norm/Mid/Land naar wens instellen op de servo voor de remkleppen Auto INH Alles staat ingesteld, nu de servo's van de Flaps mechanisch even verder afstellen..en weer een stap verder met m'n nieuwe electrosleper Airmix - Datenbank Gert
__________________ " E.G.FOX.Polaris.& Polaris 70%.PTIIXL.Dep-cub.Elipsoid.Boom.Kinini.Mig29uB. |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |