Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 8 maart 2011, 16:48   #31 (permalink)

Leeftijd: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burp Bekijk bericht
Overigens, zonder een waarde oordeel te geven over welke zender dan ook, is de Spektrum DX8 ook niet vrij van bugs. Is een gerennomeerd merk waar de kwaliteit goed zou moeten zijn.
Ik heb een groot deel van het lange verhaal gelezen en zie inderdaad wat bugs maar ook dat dit door Spectrum opgepakt wordt en dat het op hun site te vinden is. Ik zie geen duidelijke fout zoals het ID probleem bij Corona of FrSky
Dat is wel wat anders dan hoe dat Corona met onze vragen omging over het ID probleem.
Die informatie was beneden alle peil en had 0 waarde.
Ook voor de problemen met FrSky geldt dit.
Dan zie je duidelijk het verschil in service tussen de Chinese spullen en de gerenomeerde merken. Uiteraard mag je dit verschil ook wel verwachten in negatieve en postieve zin gezien het prijs verschil.
Ik heb overigens geen Spectrum en heb verder ook niets mee.
Ik las overigens wel dat Assan de werking van Spectrum (DSM2) verstoord!! Verontrustend lijkt me! De vraag is alleen of het probleem bij Assan ligt of bij Spectrum of een combinatie.
Beton is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2011, 17:33   #32 (permalink)
Aaalie
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beton Bekijk bericht
Ik las overigens wel dat Assan de werking van Spectrum (DSM2) verstoord!! Verontrustend lijkt me! De vraag is alleen of het probleem bij Assan ligt of bij Spectrum of een combinatie.

Ik heb dit overduidelijk geconstateerd. Echter... Het probleem was echt een probleem met een Orange ontvanger (chinees) in de praktijk. Tijdens werkbanktestjes ook wel met andere ontvangers, maar in hoeverre dit reëel is is natuurlijk de vraag.

Na een DSMX update, zelf uit te voeren via het net, krijgt Assan ook tijdens de werkbanktestjes de DSMX ontvangers niet meer in de stres.

Ik ben erg benieuwd wat er met de 9X met "problemen" nu daadwerkelijk aan de hand is, en (niet slaan) hoop dat hij toch nog bij Corrien terecht komt.

Vriendelijke groeten,
Aldert
  Met citaat reageren
Oud 8 maart 2011, 17:39   #33 (permalink)

Standaard

Citaat:
Ik heb een groot deel van het lange verhaal gelezen en zie inderdaad wat bugs maar ook dat dit door Spectrum opgepakt wordt en dat het op hun site te vinden is. Ik zie geen duidelijke fout zoals het ID probleem bij Corona of FrSky
Dat is wel wat anders dan hoe dat Corona met onze vragen omging over het ID probleem.
Die informatie was beneden alle peil en had 0 waarde.
Ook voor de problemen met FrSky geldt dit.
Dan zie je duidelijk het verschil in service tussen de Chinese spullen en de gerenomeerde merken. Uiteraard mag je dit verschil ook wel verwachten in negatieve en postieve zin gezien het prijs verschil.
Ik heb overigens geen Spectrum en heb verder ook niets mee.
Corona heeft helemaal niets te maken met Turnigy. Het ene Chinese systeem is zeker het andere niet!
FrSky is zeer actief op onder andere rcgroups en luistert echt naar klanten.
Het ID probleem met FrSky is trouwens niet te vergelijken met dat van Corona.
Corona had je 1 op de 256 kans dat je op hetzelfde kanaal zit, met frsky staatsloterij jackpot (1 op de zoveel miljoen) kans.
Hoewel Corona prima analoge ontvangers maakt is het 2,4GHz spul slecht ontworpen.
Het ID probleem met FrSky heeft verder nooit bij de telemetry versie bestaan en is bij de standaard versie allang opgelost.

Elk slecht ontworpen RC systeem (op 2,4GHz) is vatbaar voor dat de 1 de ander wegdrukt. Hier zit het grote verschil tussen heel snel over de hele band hoppen (Futaba/FrSky) of een willekeurig klein stukje van de band gebruiken en niet hoppen (Spektrum/Assan).
Als jij vrolijk met je niet hoppende Spektrum/Assan aan het vliegen bent en naast je zet iemand zijn Spektrum/Assan aan en deze kiest bij toeval hetzelfde stukje 2,4GHz band dan kan je een groot probleem hebben, wederom staatsloterij jackpot kans.
Baggus is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2011, 18:01   #34 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baggus Bekijk bericht
FrSky is zeer actief op onder andere rcgroups en luistert echt naar klanten.
FrSky heeft verder nooit bij de telemetry versie bestaan en is bij de standaard versie allang opgelost.

Elk slecht ontworpen RC systeem (op 2,4GHz) is vatbaar voor dat de 1 de ander wegdrukt. Hier zit het grote verschil tussen heel snel over de hele band hoppen (Futaba/FrSky) of een willekeurig klein stukje van de band gebruiken en niet hoppen (Spektrum/Assan).
Als jij vrolijk met je niet hoppende Spektrum/Assan aan het vliegen bent en naast je zet iemand zijn Spektrum/Assan aan en deze kiest bij toeval hetzelfde stukje 2,4GHz band dan kan je een groot probleem hebben, wederom staatsloterij jackpot kans.
Zie in onderstaand linkje hoe FrSky er mee omgaat. Wel redelijk wat leesvoer.
RC Model Reviews • View topic - The Suspected Frsky GUID Issue
Niet best dus en zeker niet opgelost!

Volgens mij is je beleving van DSSS en FHSS niet helemaal correct. Ik heb begrepen dat bij DSSS het geen probleem zou moeten zijn als het signaal op dezefde frequentie uigezonden wordt. Software matig wordt het juiste signaal met het juiste ID uit alle signalen op deze frequentie gefilterd. Ik ga er ook vanuit dat de Corona systemen allemaal op dezefde frequentie werken. Het systeem filtert het juiste signaal er dan dus uit. Als er veel omgeving ruis is kan het natuurlijk mis gaan maar ook bij een gelijk ID gaat het mis.
Ik ben echter niet heel deskundig op dit gebied. Dus misschien is mijn beleving ook niet helemaal correct.
Er zijn ongetwijfeld mensen (Corrien?) die het nog even (kort) kunnen toelichten.
Oud 8 maart 2011, 19:39   #35 (permalink)

Standaard

Citaat:
Zie in onderstaand linkje hoe FrSky er mee omgaat. Wel redelijk wat leesvoer.
RC Model Reviews • View topic - The Suspected Frsky GUID Issue
Niet best dus en zeker niet opgelost!

Volgens mij is je beleving van DSSS en FHSS niet helemaal correct. Ik heb begrepen dat bij DSSS het geen probleem zou moeten zijn als het signaal op dezefde frequentie uigezonden wordt. Software matig wordt het juiste signaal met het juiste ID uit alle signalen op deze frequentie gefilterd. Ik ga er ook vanuit dat de Corona systemen allemaal op dezefde frequentie werken. Het systeem filtert het juiste signaal er dan dus uit. Als er veel omgeving ruis is kan het natuurlijk mis gaan maar ook bij een gelijk ID gaat het mis.
Ik ben echter niet heel deskundig op dit gebied. Dus misschien is mijn beleving ook niet helemaal correct.
Er zijn ongetwijfeld mensen (Corrien?) die het nog even (kort) kunnen toelichten.
Kijk even naar de filmpjes van rcmodelreviews waar alle systemen voor een spektrum (niet het merk) analyzer worden gehouden.
Je hebt dsss systemen die meerdere frequenties gebruiken.
Oud 8 maart 2011, 19:44   #36 (permalink)

Flyer's schermafbeelding

Standaard Turnigy zender en ontvanger

Al met al ben ik in het bezit van een goed uitziende zender met een lipo van 2500 ma van Flightmax die zich makkelijk en uitgebreid laat programmeren. Het is jammer dat het bereik in eerste instantie niet verder gaat dan maximaal 100 meter.
Van Volhout heb ik een ontvanger in bruikleen om te testen of het gebrek in de ontvanger zit. Die test moet wel plaats vinden op ons vliegveld om een duidelijk beeld te krijgen van de betrouwbaarheid.
Bovendien vraag ik me af om de set op te sturen naar HobbyKing Duitsland voor een controle wel zin heeft.

Click the image to open in full size.

Laatst gewijzigd door Flyer; 8 maart 2011 om 20:38
Flyer is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2011, 20:13   #37 (permalink)
Banned

Leeftijd: 59
Standaard

Naar Hobbyking Duitsland kun je dat niet opsturen , alleen terug naar china .

Net ook een deeltje terug gestuurt , je krijgt dan na de test van HK een bonus goed geschreven waar je weer iets voor moet kopen.
Dit duurt makkelijk 8-10 weken, maar dat is niet anders.

Naar corrien te sturen is een optie als de nieuwe test negativ uitvalt.

Mvg Johan
plotterwelt is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2011, 20:51   #38 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plotterwelt Bekijk bericht
Naar Hobbyking Duitsland kun je dat niet opsturen , alleen terug naar china .

Net ook een deeltje terug gestuurt , je krijgt dan na de test van HK een bonus goed geschreven waar je weer iets voor moet kopen.
Dit duurt makkelijk 8-10 weken, maar dat is niet anders.

Naar corrien te sturen is een optie als de nieuwe test negativ uitvalt.

Mvg Johan
Vreemd dat ze jou dan anders behandeld hebben. Ik mocht laatst een ESC naar Duitsland sturen om vervolgens een nieuwe uit HK te kunnen bestellen.
Ik had er wel expliciet om gevraagd of ik hem naar DE kon sturen.
Oud 8 maart 2011, 20:52   #39 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baggus Bekijk bericht
Kijk even naar de filmpjes van rcmodelreviews waar alle systemen voor een spektrum (niet het merk) analyzer worden gehouden.
Je hebt dsss systemen die meerdere frequenties gebruiken.
Klopt! Ik heb ze gezien. Corona heeft er 2. Het maakt echter naar mijn idee van een DSSS nog geen FHSS systeem.
Oud 8 maart 2011, 20:55   #40 (permalink)
Vriend van modelbouwforum.nl

Roel van Essen's schermafbeelding

Leeftijd: 54
Weblogartikelen: 1
Standaard

Om dit hele verhaal eens een beetje in een positieve richting te sturen, de volgende vraag:

Even los van het CE-verhaal, maar puur technisch:

Zijn dit soort (HK-)zenders in jullie opinie wél geschikt voor schepen?
Als ik kijk op de gemiddelde modelvijver, zie ik de schepen nooit verder weg varen dan, pak 'm beet, 75 tot honderd meter. (En dan moet het al een fors model zijn overigens)
En dan kijk ik met name richting de "simpele" werkscheepjes of de zeilschepen. Een sleper, een jachtje, zeilboot... Niet al te veel functies er op, want die kan de zender toch niet bedienen. D'r kan immers geen multi-switch op...
Oud 8 maart 2011, 21:00   #41 (permalink)
Banned

Leeftijd: 59
Standaard

Voor de boten zeker geschikt , ook bij een parkflyer zie ik geen probleem ,vooral als je ergens op een weilandje vliegt .

Mvg Johan
plotterwelt is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2011, 21:04   #42 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flyer Bekijk bericht
Die test moet wel plaats vinden op ons vliegveld om een duidelijk beeld te krijgen van de betrouwbaarheid.
Wanneer is de test betrouwbaar? Met 1 zender erbij of heb je er 5 nodig? Als het fout is dan is het duidelijk. Als het goed is hoe weet je dan of dit met nog meer ruis in de ether ook zo blijft.
Mischien de originele ontvanger ook meenemen om te kunnen vergelijk.
Ik zou zeggen eerst met de originele testen.
Als deze weer niet goed is zo snel mogelijk de andere ontvanger aansluiten en opnieuw testen. Als deze dan goed werkt heb je nog enige zekerheid dat de test enige waarde heeft.
Hierbij opgemerkt dat ik niet met deze zender zou durven vliegen (of het moet bv minder dan 200 gram wegen) maar dat had ik al eerder duidelijk gemaakt.

Laatst gewijzigd door Beton; 8 maart 2011 om 21:05 Reden: foto weg
Oud 8 maart 2011, 21:29   #43 (permalink)

Cheeta's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard

is afhankelijk van het aantal andere 2.4ghz zenders.
het probleem dat ik constateerde was dat het met veel ruis niet meer wilt connecten.
Cheeta is offline   Met citaat reageren
Oud 8 maart 2011, 21:41   #44 (permalink)

Corrien's schermafbeelding

Leeftijd: 65
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roel van Essen Bekijk bericht

Even los van het CE-verhaal, maar puur technisch:

Zijn dit soort (HK-)zenders in jullie opinie wél geschikt voor schepen?
Daarvoor zijn ze natuurlijk prima geschikt. Er zitten standaard ook meer bedieningsorganen op dan alleen gasregeling en roer, dus je kunt er ook nog behoorlijk wat extra functies mee bedienen.
Oud 8 maart 2011, 22:38   #45 (permalink)

Flyer's schermafbeelding

Question Turnigy set

Dit is misschien niet de juist plaats maar als er interesse is van een botenliefhebber, indoorvlieger of een autofreak dan hoor ik dat graag.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plotterwelt Bekijk bericht
Voor de boten zeker geschikt , ook bij een parkflyer zie ik geen probleem ,vooral als je ergens op een weilandje vliegt .

Mvg Johan
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten