Modelbouwforum.nl

Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 3 maart 2011, 00:20   #1 (permalink)

Cheeta's schermafbeelding

Leeftijd: 24
Standaard Turnigy 9x zender Signaal valt weg

Aangezien we ook een 100% pro topic hebben voor deze zender. waar we dus geen negatief woord mogen laten vallen over die zender.

Dan maar een apart topic waarin ik gebruikers oproep die problemen hebben met deze zender. Ik heb zelf geconstateerd dat het in een drukke 2.4ghz omgeving de zender op zijn bek gaat. En totaal niet meer wilt functioneren.

Enigste oplossing was weg gaan uit de drukke omgeving dan werkte de zender weer prima. In de drukke omgeving kreeg die nagenoeg geen binding. En viel het signaal geregeld weg.

Dus bij deze een oproep om de mensen met problemen te verzamelen.

Laatst gewijzigd door Cheeta; 3 maart 2011 om 00:38
Cheeta is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 14:48   #2 (permalink)

Leeftijd: 48
Standaard

Veel mensen op het forum zijn erg lyrisch over deze zender.
Mogelijk kan je een filmpje maken van hetgeen je meldt en plaatsen om duidelijk te maken dat er wel degelijk iets aan de hand is.
Bij het Corona ID probleem gaf dit ook veel duidelijkheid.
Ik ben bang dat men het anders afdoet als bangmakerij!
Ik vraag me overigens ook af of deze zender een uniek ID heeft!!
Voor mijzelf is het overigens niet zo van belang. Na mijn Corona avontuur (een gececrashte kist) ben ik genezen van de goedkope Chinese 2.4 apparatuur.
Beton is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 18:35   #3 (permalink)

Standaard

een filmpje van waar een ledje uitvalt op de ontvanger zal weinig extra waarde geven .

je ziet de bind led op de flysky gewoon wegvallen en dan doet die niks meer tot het ledje weer aan gaat.
Oud 3 maart 2011, 19:23   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
een filmpje van waar een ledje uitvalt op de ontvanger zal weinig extra waarde geven .

je ziet de bind led op de flysky gewoon wegvallen en dan doet die niks meer tot het ledje weer aan gaat.
je vergelijkt appels met peren:

De RF module in de FlySky TH-9x gebruikt DSSS (single frequency non-agile systeem)

De RF module in de Turnigy 9X-V2 gebruikt FHSS (zie Turnigy RF9X-V2 module - multi frequency hopping systeem)

Totaal verschillende RF modules!

bron: Review: Turnigy 9X version 2

citaat:
Well the old single-frequency non-agile DSSS system that was used in the V1 FlySky module/receiver (previously carrying the HobbyKing branding) has been replaced with the new frequency-hopping version. This ought to offer far more resistance to interference on the band and result in more reliable operation, except that...

flysky module:

Click the image to open in full size.

turnigy 9x-v2 module:

Laatst gewijzigd door fpvflyer; 3 maart 2011 om 19:47
fpvflyer is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 19:43   #5 (permalink)

Standaard

volgens mij vergelijk ik geen appels met peren:

er is dus een B versie van de flysky en dat is dus gewoon de versie 2 van turnigy.
ontvangers zijn dezelfde
enigste verschil is dat flysky een antenne op het module heeft in plaats van de knullige oplossing van turnigy.

Laatst gewijzigd door Cheeta; 3 maart 2011 om 19:47
Oud 3 maart 2011, 19:49   #6 (permalink)

Standaard

zoals je kunt zien in de voorgaande fotos: verschillende modules (niet alleen een ander stickertje maar ook andere bouwwijze). dus je bent appels met peren aan het vergelijken.
Oud 3 maart 2011, 19:51   #7 (permalink)

Standaard

trek jouw zender en zendmodule maar eens open.. daar staat flysky op.

de versie B heeft hetzelfde zend module als de turnigy. turnigy koopt gewoon in bij flysky.
Oud 3 maart 2011, 19:52   #8 (permalink)
Aaalie
Guest

Standaard

Ik zou me niet druk maken over deze zender. Het is een leuk "ding" voor het geld, en zou het best doen. Voor mij was een korte beschrijving van Corrien voldoende om hem niet te vertrouwen, misschien ongegrond, die gok ga ik niet nemen.

Ook zou ik me niet druk maken over de pol. Volgens TS zijn er 10.000, misschien wel 100.000 verkocht (honderdduizend), en we zien 6 beoordelingen. 6 van de zovele zenders, of de aantallen zijn wel héél erg positief (onzin dus), of er zijn héél weinig positieve reviews (van hoeveel zenders?? ).

Daarnaast is de TS onrealistisch positief, liefst wil hij met de Turnigy zender trouwen. Niet echt serieus te nemen...

Maak een pol over b.v. de Graupner MX12, en in no time heb je pagina's vol met positieve berichten. Zelfde over de MX16, zelfde over de FF9 Futaba, FF10, Multiplex Evo 9, Cockpit serie, Hitec Aurora, en ga zo nog maar een tijdje door.

Vriendelijke groeten,
Aldert
  Met citaat reageren
Oud 3 maart 2011, 20:02   #9 (permalink)

Standaard

naja, feiten spreken voor zich
Oud 3 maart 2011, 20:02   #10 (permalink)

Standaard

tsja maar beginners die die "crap" dus lezen denken dus een goede zender te kopen wat dus absoluut niet het geval is.

het is een leuke zender voor de speelgoe auto van zoon lief.
maar hou hem ver weg van de echte modelbouwers die met vliegtuigen van een paar kilo vliegen of zoals in mijn geval een telekraan bouwt...

je hebt echt geen idee wat slechte apparatuur voor schade kan aanrichten bij een ander. Nu is in deze situatie gebleken dat de flysky zender ermee kapt. Maar het had ook kunnen zijn dat de flysky dusdanig veel ruis geeft dat andere zenders op tilt slaan.

en daar zit nou het hele grote gevaar van die zender. niet bij je eigen modelletje van een paar tientjes maar bij de schade die je bij een ander kan aanrichten.
Oud 3 maart 2011, 20:05   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fpvflyer Bekijk bericht
naja, feiten spreken voor zich
kom is met feiten over die goede kwaliteit dan want de review op rcmodelreviews is toch echt niet positief te noemen.

ja hij zegt steeds tsja voor dat geld is het een leuke zender. tsja dat zal gerust. maar hij kaart iedere keer de slechte kwaliteit en vooral de controle die er niet is. hij raad ook aan heel erg voorzichtig te zijn met het in vertrouwen nemen van de zender. want de kans dat je een slechte aantreft is zeer groot.

daarnaast zijn er genoeg meldingen over bugs terug te vinden en is er een batch? of structureel probleem met zenders die hun software laten crashen dat je alleen nog symbolen in het display krijgt.

genoeg problemen dus. iets wat ik bij A merk zenders toch niet echt tegen kom? en als er dan problemen zijn worden ze wel aangepakt in tegenstelling tot wat die chinesen doen met hun struisvogel tactiek.
Oud 3 maart 2011, 20:07   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheeta Bekijk bericht
trek jouw zender en zendmodule maar eens open.. daar staat flysky op.

de versie B heeft hetzelfde zend module als de turnigy. turnigy koopt gewoon in bij flysky.
zonet de module eruit gehaalt en zelf eens effe open gemaakt. nergens FLYSKY
Oud 3 maart 2011, 20:10   #13 (permalink)

Standaard

nou welk merk zendmodule is het dan volgens jou ? want turnigy is een handels organisatie en geen fabrikant. dus er moet een fabrikant zijn van de zendmodule

ik lees geruchten op het net over Corona... en dan kan ik je vast zeggen dat het hek van de dam is want dat systeem heeft zoveel bugs (de DSSS variant) daar komt geen kist mee de lucht in.
Oud 3 maart 2011, 20:13   #14 (permalink)

Standaard

zoals ik je probeer te vertellen: de turnigy 9x-v2 gebruikt FHSS (heeft dus totaal niks met DSSS of corona te maken)
Oud 3 maart 2011, 20:15   #15 (permalink)

Standaard

welk systeem gebruikt turnigy dan van welk merk.

P.s. wel toevallig dat de flysky 9x B dezelfde ontvanger heeft .
Ga terug   Modelbouwforum.nl > Algemeen Modelbouw > Model elektronica
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten