![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #1 (permalink) |
| Lid sinds: 6 maart 2011 Locatie: Aalsmeer Leeftijd: 28
|
Hallo beste vliegeniers ! Zoals in mijn andere post te lezen is, ben ik nieuw en tot nu toe alleen nog ervaren in crashen van een vliegtuig... Ik heb inmiddels al het andere gefixt nu nog de motor. De draad van de propellor as is afgebroken door de crash... Dus nu alleen nog een stukje uitstekend metaal. Maar dat asje is dus (volgens mij) niet los vervangbaar ! Dit had ik toch stiekem wel verwacht ! of moet ik het heet stoken voor die eruit kan? inbusjes zijn er al uit met een waterpomptang krijg ik het er niet uit getrokken (de as) kan dit niet? of ???? zeg het maar ! tevens is mijn vraag... wat is de oplossing? complete nieuwe motor lijkt me eigenlijk een beetje overdreven ! maar goed, ik ben onervaren, maar haal het wel uit elkaar om te zien wat mogelijk is (zie foto) graag zie ik jullie hulp tegemoet. [img=http://img854.imageshack.us/img854/6729/foto2motoras.th.jpg] [img=http://img854.imageshack.us/img854/6482/foto1motoras.th.jpg] EDIT: Het is een brushless motor item: 3A01D Het is van een art-tech cessna 182 Gezien de foto uit het boekje, lijkt degene die ik heb anders... maar goed misschien is het alleen de foto. degene die ik heb zie onderstaand... Laatst gewijzigd door Robbie83; 6 maart 2011 om 20:16 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • Laatst gewijzigd door ron van sommeren; 6 maart 2011 om 20:14 |
| | |
| | #4 (permalink) |
|
Dat wordt dus even met de schuifmaat aan de slag Verenstaal ? mag het ook gewoon staal zijn? want waar vind ik verenstaal ? Er zit aan het einde ook een uitsparing voor een borgveertje, moet ik die ook weer eropzien te krijgen? Mij lijkt dat de inbusjes dat asje wel vasthouden... ??? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Lid sinds: 8 juli 2003 Locatie: Mijdrecht Leeftijd: 24
|
assenstaal van conrad voldoet volgens mij ook hoor johan vaak zijn de assen ook los verkrijgbaar.
__________________ Mvg. Alwin ►Trucks: Liebherr LTM1090/2 [Bouwfase], Scania VSB met stenentrailer, Scania Torpedo Bergingswagen ►De Asfalt Rockers Liever 8 plofjes, dan 6 die er klappen |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
| Citaat:
maar van de modelbouwwinkel heb je sneller iets als van Conrad. (en verenstaal heb ik altijd wel een stukje liggen.) En reserve as van HK is ook geen optie . Vaak zit er al een reserve as bij de motor. Mvg Johan | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Banned Lid sinds: 5 augustus 2006 Locatie: Oss Leeftijd: 59
|
De as zit vast in het huis en het borgveertje zorgt dat de as met huis niet naar voren kan. Waar het borgveertje zat komt een stelring. En daar waar het draad op de as zat komt een propsaver. Mvg Johan |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Mochten alle reparatie pogingen niet lukken... een outrunner motortje kost je de kop niet hoor. Helemaal niet als je het uit China laat komen. Ik weet niet precies hoe groot je model is maar je hebt kans dat je in Nederland voor pakweg 15 euro een passend motortje hebt.
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Lid sinds: 20 februari 2009 Locatie: ede Leeftijd: 40
|
de nederlandse hobbyking www.rc-addict.nl |
| | |
| | #12 (permalink) |
|
KIJK ! ik zal van de week op me werk is wat gaan hobby'n om te kijken of ik zo een propsaver op het huidige pennetje krijg ! Ik hou jullie op de hoogte, en 15 euro is indd ook niet teveel ! Bedankt voor alle hulp !!! hier kan ik ZEKER wat mee. |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl Lid sinds: 6 augustus 2006 Locatie: Hilversum Leeftijd: 65
| Citaat:
__________________ Bart Doets The older I get, the better I was | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Lid sinds: 28 februari 2004 Locatie: Tiel Leeftijd: 31
|
Die site ook pas gevonden via de advertenties hier en zit nog relatief dichtbij ook dus erg handig. Tot nu toe nog niets daar gekocht. Heb net even gekeken voor het motortje. Kan er weinig over vinden maar zo op basis van mijn kennis is dit wel een goede vervanger. RCtechnics Prop: 9x3.8 APC-SF of GWS 8x4 3 blads op 2s 7,4V lipo Die lange assen motoren moet je niet aan beginnen. Beter normaal asje met propsaver of normale propadaptor. Assenstaal van de conrad noemen ze ook wel zilverstaal.
__________________ De vraag is niet of het vliegt, maar hoelang het in de lucht blijft Eigen modelbouw site Laatst gewijzigd door d.knoppers; 6 maart 2011 om 23:47 |
| | |
| | #15 (permalink) |
|
Ik ga eerst even hobby'n en anders koop ik die wel. Mijn motor nu is 80W maar ik zie dat alles op de site in kv gaat :S maar dat kan ik hier in het bijbehorende boekje niet vinden... Mijn huidige prop is trouwens 3 blads en dan 8x6 Me batterij is inderdaad een LiPo 7.4V - 1300 Mah ennuhhh... fijne site ! |
| | |
| ||||||
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |