![]() |
| | |||||||
| Registreer | Adverteerders | FAQ | Ledenlijst | Interessegroepen | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
| | Discussietools | Weergave |
| | #46 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 maart 2011 Locatie: Evergem Leeftijd: 19
| Citaat:
Jaja mooi spreekwoord, ik zei nochtans tegen je van boten dat je er niet mee kan falen buiten als je hem zelf bouwt | |
| | |
| | #47 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Jij wilt dat ook proberen met een (eerste!!) vliegtuig. Je komt hier om raad vragen, roept een aantal dingen waarvan de ervaren mensen zeggen: "Kan je beter niet doen!" en wat is de reactie? Je gaat in de loopgraven zitten om jezelf furieus te verdedigen. Dom. Een ander woord heb ik er niet voor. En besturen van schepen makkelijk? Ik weet niet wat voor "professionele modellen" jij bestuurd hebt, maar ik kan je een behoorlijk aantal modellen noemen waarvan de besturing minstens zo nauw luistert als een wedstrijdvliegtuig. Eén stuurfoutje en je kan gaan vissen.
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." | |
| | |
| | #48 (permalink) | |
| Lid sinds: 15 maart 2011 Locatie: Evergem Leeftijd: 19
| Citaat:
1 stuurfoutje voor een boot, dan moet het wel een onstabiele boot zijn, tenminste als je de wet kent van Archimedes. Een goeie boot heeft stabiliteit en meer. En volgens mij willen jullie gewoon niet dat dit lukt. Dit topic gaat weg, het is hier toch allemaal zever. En oja, Bouwverslag blijft staan, blijf maar checken daar | |
| | |
| | #49 (permalink) | |
| Vriend van modelbouwforum.nl | Citaat:
Overigens geef je geen antwoord op mijn vraag, maar ga je vrolijk verder met om je heen te slaan. Bekijk dit maar eens. Zomaar een voorbeeldje: YouTube - crash power boot op de maarseveense plassen En zoals ik al eerder schreef: wij willen best graag dat het lukt, maar we proberen je dingen af te raden. Waarom? Omdat we hier al een heleboel potentiële modelbouwers op exact dezelfde manier als jij hebben zien komen... Woeste ideeën, vooral niet accepteren dat dingen afgeraden worden, want die zogenaamde "ervaren" vliegers/bouwers/rijders hebben oogkleppen op en snappen er niets van. Diezelfde potentiële modelbouwers zien we na een paar weken niet meer terug. Project mislukt, geld weg en uit pure ellende kruipen ze weer achter de PC. Waarschijnlijk om te flightsimmen. En elke keer roept zo'n figuur: "Wat een zever hier... jullie willen gewoon niet dat het lukt!" En ligt het dus aan ons. Natuurlijk. Om jezelf maar eens te citeren: "Zo had je het nog niet bekeken hé? Dacht het wel.. "
__________________ "Degene die ver voor de muziek uitloopt, vindt het orkest waardeloos." Laatst gewijzigd door Roel van Essen; 18 maart 2011 om 00:14 | |
| | |
| | #50 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
Jesse, ik denk dat je een aanwinst voor de hobby zou zijn met je can-do mentaliteit, en je kennis van kunststofverwerking. Maar je wilt nu twee dingen die totaal nieuw zijn voor jou tegelijk doen, vliegtuig ontwerpen/bouwen en leren vliegen. Het filmpje dat ik je eerder gaf, was van een kant en klaar toestel dat zich ruim bewezen heeft (Calmato van Kyosho). Toch ging het in dat filmpje, en bij anderen ook, keer op keer mis. Nu ga jij zonder enige ontwerpervaring een vliegtuig ontwerpen, met een ongeschikte configuratie (snelle laagdekker, onstabiel). Straks je eerste vlucht uitvoeren, wordt geheid een zeer korte vlucht, en het vliegtuig ook. Hoe weet jij of het aan jouw vliegkunsten ligt of aan je ontwerp/bouw? Dat kun jij (nog) niet uit elkaar houden. Het zou jammer zijn als je door in je enthousiasme veel te veel hooi op je vork te nemen verloren zou gaan voor de hobby. Eerst goed leren vliegen, dan ontwerpen, eerst je baby-schoentjes verslijten. Waarom zou je de fouten (veel!) maken die anderen al voor jou gemaakt hebben? We hebben dit soort enthousiasme hier al veel vaker gezien, nooit meer iets van gehoord. Elke club, en elk forum, zal je hetzelfde vertellen als wij hier.
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| | #51 (permalink) |
| Lid sinds: 31 augustus 2002 Locatie: Druten Leeftijd: 50
|
En Jesse, hoe vliegt het?
__________________ Vriendelijke groeten • Get a life ... get a Watt-meter!!! • Drive Calculator • volts jolt • • zelfbouw e-motor tips • zelfbouw e-motor group • current kills • |
| | |
| ||||||
![]() |
| Labels |
| elektro, hulp, onderdelen, vliegtuig, welke |
| Discussietools | |
| Weergave | |
| |